MENU
  • UDOSTĘPNIJ

FCA i Waymo rozszerzają swoją współpracę w zakresie technologii autonomicznej jazdy i podpisują umowę na wyłączność dotyczącą lekkich samochodów dostawczych

  • Technologia autonomicznej jazdy poziomu 4 (L4) Waymo Driver wdrożona zostanie w Ram ProMaster, samochodzie dostawczym służącym do przewozu towarów, co pozwoli na zaspokojenie specyficznych potrzeb klientów biznesowych.
  • FCA wybrało Waymo jako swojego wyłącznego partnera strategicznego w zakresie technologii autonomicznej jazdy L4, a Waymo zobowiązało się do wdrożenia swojej technologii autonomicznej jazdy L4 w całej gamie produktów FCA.

FCA i Waymo ogłosiły dziś, że podjęły kolejny istotny krok w rozszerzaniu swojej owocnej współpracy w zakresie technologii autonomicznej jazdy.

Waymo będzie teraz wyłącznie współpracować z FCA będącym uprzywilejowanym partnerem w zakresie rozwoju i testowania lekkich samochodów dostawczych klasy 1-3 przeznaczonych do transportu towarów dla klientów biznesowych, w tym Waymo Via. Początkowym celem obydwóch firm będzie wdrożenie technologii Waymo Driver- wysoce konfigurowalnej platformy- w Ram ProMaster, co pozwoli na uzyskanie dostępu do szerokiego grona klientów biznesowych na całym świecie. Dzięki partnerstwu, FCA i Waymo będą mogły wykorzystać swoją wiedzę i mocne strony do określenia w jaki sposób najlepiej wykorzystać autonomiczną jazdę, by zaspokoić specyficzne potrzeby klientów biznesowych, również w obliczu szybkiego rozwoju usług dostaw towarów.

FCA wybrało Waymo jako swojego wyłącznego partnera strategicznego w zakresie technologii autonomicznej jazdy L4 dla całej floty i  już rozpoczęło współpracę z Waymo, aby mieć wyobrażenie o przyszłych produktach FCA do transportu ludzi i towarów obsługiwanych przez Waymo Driver.

“Nasza współpraca z Waymo rozpoczęła się cztery lata temu i nadal jest innowacyjna i skuteczna. Wdrażając w naszych minivanach Chrysler Pacifica Waymo Driver, wiodącą w świecie technologię autonomicznej jazdy, staliśmy się jedynym partnerstwem, który wykorzystuje technologię w pełni autonomicznej jazdy w realnym świecie, na drogach publicznych.
Tym ważnym, nowym krokiem, który jeszcze bardziej wzmacnia naszą współpracę z najlepszym partnerem w tej dziedzinie, jest fakt, że wychodzimy naprzeciw potrzebom naszych klientów biznesowych, wspólnie umożliwiając autonomiczną jazdę lekkimi samochodami dostawczymi, począwszy od Ram ProMaster”, powiedział Mike Manley, dyrektor generalny FCA. „Dzięki zaangażowaniu Waymo we współpracę z nami w celu wdrożenia technologii autonomicznej jazdy L4 w całej naszej gamie produktów, nasze partnerstwo staje się punktem odniesienia w opracowywaniu bezpiecznych i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności, które pomogą zdefiniować przemysł motoryzacyjny w nadchodzących latach i dekadach”.

“FCA było naszym pierwszym partnerem OEM i przebyliśmy razem długą drogę”, powiedział John Krafcik, dyrektor generalny Waymo. „Minivany Chrysler Pacifica Hybrid były pierwszymi samochodami w naszej flocie Waymo One i, prowadzone przez Waymo Driver, bezpiecznie i niezawodnie pokonały więcej kilometrów niż jakikolwiek inny pojazd na świecie. Dzisiaj rozszerzamy naszą współpracę z FCA poprzez Waymo Driver, które jest rozwiązaniem autonomicznej jazdy L4 wyłącznym dla tej globalnej firmy motoryzacyjnej. Wspólnie wprowadzimy Waymo Driver do całej gamy produktów FCA, otwierając nowe granice dla samochodów wykorzystywanych jako taksówki  na żądanie, dostarczających przesyłki i do użytku prywatnego na całym świecie”.

FCA zostało pierwszym partnerem OEM Waymo w 2016 roku. Od tego czasu obie firmy ściśle współpracowały, by wdrożyć Waymo Driver w samochodach FCA i zapisały istotny rozdział w historii autonomicznej jazdy, dzięki minivanowi Chrysler Pacifica Hybrid, samochodowi gotowemu na autonomiczną jazdę poziomu 4, który w pełni pokazał swoje możliwości. Partnerstwo to doprowadziło do uruchomienia pierwszej komercyjnej usługi taksówkarskiej autonomicznymi pojazdami, w tym usługi całkowicie bez kierowy, jak również do pokonania kilometrów dróg w dziesiątkach miast, w różnych obszarach geograficznych i w różnych, wymagających warunkach pogodowych.

Auburn Hills, 22 lipca 2020

 

Kontakt:

FCA Group
Nick Cappa
+1 248 202 8039
Nick.cappa@fcagroup.com

Waymo
press@waymo.com

 

FCA
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jest globalnym producentem samochodów, który projektuje, opracowuje, produkuje i sprzedaje samochody marek, takich, jak Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep®, Lancia, Ram i Maserati. Ponadto świadczy usługi posprzedażne i dostarcza części zamienne pod marką Mopar oraz działa w sektorze komponentów i systemów produkcyjnych pod markami Comau i Teksid. FCA zatrudnia na całym świecie prawie 200.000 pracowników. Aby uzyskać więcej informacji na temat FCA (NYSE: FCAU/ MTA: FCA), należy odwiedzić stronę www.fcagroup.com

 

Waymo
Waymo jest firmą specjalizującą się w technologiach autonomicznej jazdy, której misją jest zapewnienie bezpiecznego i łatwego przewozu osób i towarów. Od momentu powstania jako Google Self-Driving Car w 2009 roku, Waymo skupiała się na stworzeniu najbardziej doświadczonego kierowcy na świecie, w nadziei na poprawę dostępu do mobilności na całym świecie przy możliwości jednoczesnego uratowania tysięcy osób, które wciąż są ofiarami wypadków drogowych. Waymo Driver obsługuje Waymo One, nasze usługi taksówkarskie  autonomicznymi pojazdami, oraz Waymo Via, nasze usługi autonomicznej jazdy  dużymi pojazdami przeznaczonymi do transportu i dostawy towarów. Do tej pory Waymo przejechało ponad 20 milionów mil w trybie autonomicznej jazdy po drogach publicznych 25 miast Stanów Zjednoczonych i przeprowadziło ponad 15 miliardów mil testów symulacyjnych. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.waymo.com

 

OŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE PRZYSZŁOŚCI
Niniejszy komunikat zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości (“forward-looking statements”). Oświadczenia te oparte są na aktualnych oczekiwaniach i wizjach Grupy FCA odnośnie wydarzeń przyszłych i ze względu na swoją naturę, wpisany jest w nie element ryzyka i niepewności. Przewidywania odnoszą się do wydarzeń i okoliczności, które mogą, lecz nie muszą, mieć miejsca w przyszłości i w związku z tym nie są w pełni wiarygodne. Rzeczywiste wyniki mogą znacznie różnić się od tych zawartych powyżej, z powodu  złożoności czynników, w tym zmienności i pogorszenia stanu rynków, kapitału i finansów, popadnięcie w europejski kryzys zadłużenia, zmian w cenach surowców, zmian w warunkach makroekonomicznych i we wzroście ekonomicznym oraz innych zmian warunków prowadzenia biznesu, natury klimatycznej, np. powodzie, trzęsienia ziemi czy inne klęski żywiołowe, zmiany w przepisach i regulacjach rządowych (zarówno we Włoszech jak i poza nimi), trudności w produkcji, w tym ograniczenia związane ze zdolnością produkcyjną i dostawami i wiele innych zagrożeń i niepewności, z których większość jest poza  kontrolą Grupy.