MENU
  • UDOSTĘPNIJ

XXIII Grand Prix FCA Poland Dziennikarzy na Torze Kielce w Miedzianej Górze.

  • Dziennikarze tygodnika Auto Świat najlepsi w wyścigach samochodowych na torze.
  • Pan Adam Mikuła z tygodnika Auto Świat zwycięzcą w klasyfikacji generalnej Grand Prix – nieoficjalnym Mistrzem Polski Dziennikarzy 2016.
  • Pani Katarzyna Frendl – Motocaina.PL – nieoficjalną Mistrzynią Polski Dziennikarek 2016.
  • Reprezentacja tygodnika Auto Świat w składzie: pan Adam Mikuła, Pan Marcin Matus – nieoficjalnie Mistrzami Polski Dziennikarzy 2016 w klasyfikacji drużynowej.

Po raz dwudziesty trzeci, 56 dziennikarzy prasy, radia, telewizji i internetu z Polski i Litwy spotkało się 15 czerwca 2016 r. na Torze Kielce w Miedzianej Górze, by rywalizować w Grand Prix FCA Poland o tytuły nieoficjalnych Mistrzów Polski w wyścigach samochodowych zarówno w klasyfikacji indywidualnej, jak i drużynowej.

W tym roku dziennikarze ścigali się samochodami Alfa Romeo Giulietta 1750 Turbo Quadrifoglio Verde TCT o mocy 240 KM i Abarthami 595 1,4 Turbo o mocy 145 KM. Zawodnicy mieli do przejechania 4 odcinki specjalne po torach wytyczonych przez wiceprezesa Automobilklubu Kieleckiego. W tym roku przy pięknej, słonecznej pogodzie dziennikarze udowodnili, że ich domeną jest nie tylko praca przy użyciu pióra, kamery, mikrofonu czy też komputera, ale również doskonała sportowa rywalizacja na torze wyścigowym, przejeżdżając szybko, ale i bezpiecznie (nie „łapiąc” punktów karnych) wytyczone na torze próby sportowe.

Tegoroczne zawody, wzorem tym z lat ubiegłych, stały na bardzo wysokim i wyrównanym poziomie. Różnica czasu pomiędzy pierwszym i dziesiątym zawodnikiem w klasyfikacji generalnej to niewiele ponad 5 sekund. Najlepszymi, najszybszymi dziennikarzami w tej rywalizacji, którzy najlepiej poradzili sobie z próbami, umiejętnie wykorzystując możliwości Alfy Giulietty QV i Abartha 595, byli dziennikarze popularnego tygodnia Auto Świat, którzy zajęli całe „pudło” w klasyfikacji generalnej Grand Prix: pierwsze miejsce zajął pan Adam Mikuła (zwycięzca Grand Prix w latach 2012-2013), który wyprzedził pana Marcina Matusa (ubiegłorocznego zwycieżcę Grand Prix ) i pana Janusza Borkowskiego. Najlepszą dziennikarką w tych zawodach, podobnie jak w roku ubiegłym, była pani Katarzyna Frendl z portalu internetowego Motocaina.PL, pokonując panią Iwonę Petrylę z Dolnoślaskiego Portalu Gospodarczego i Annę Juśkiewicz z Polskiego Radia Katowice. Także w klasyfikacji drużynowej dziennikarze tygodnika Auto Świat pokazali klasę, zajmując zdecydowanie pierwsze miejsce i wyprzedzając dziennikarzy z portalu INTERIA.PL, a „brąz” wywalczyli dziennikarze magazynu Top Gear (zwycięzcy Grand Prix z roku 2014).

W tym roku, w XXIII GP FCA Poland wystartowało aż trzynastu debiutantów, a najlepszym wśród Nich okazał się pan Piotr Kozłowski z portalu MOTO.PL. Nagrodzono także dziennikarzy w kategorii „50+” – tutaj bezkonkurencyjnym kierowcą wyścigowym okazał się pan Jacek Jurecki z portalu INTERIA.PL (lider dotychczasowego rankingu Grand Prix). Tak jak w latach ubiegłych, nie mogło zabraknąć w Grand Prix dziennikarzy z Litwy, a najlepszy z Nich, pan Ljurgis Paplaitis z tygodnika Motorai Delfi Autobild w klasyfikacji generalnej zajął 18 miejsce. W załączeniu komplet wyników XXIII Grand Prix FCA Poland 2016.

Grand Prix FCA Poland to także okazja do zaprezentowania dziennikarzom nowości, które aktualnie wzbogacają ofertę grupy Fiat Chrysler Automobiles na polskim rynku samochodowym. W tym roku była to okazja do zaprezentowania – podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyło 75 dziennikarzy – nowych modeli Fiat Professional ( Fullback, Talento, Fiorino ), nowej Alfy Romeo Giulia i nowej gamy Abartha 595. Na rynku polskim debiutuje właśnie Fiat Fullback, który powstał, aby sprostać potrzebom Klienta wykorzystującego samochód do celów zawodowych, samochód, który w razie potrzeby może także podołać wyzwaniom życia codziennego i być „kompanem” również poza pracą. Wszechstronny w każdej sytuacji, mocny i niezawodny, tak jak rola zawodnika rugby czy footballu amerykańskiego, od którego wziął nazwę – Fullback jest gotowy zająć miejsce w segmencie średniej wielkości pick-upów. Klienci mają do wyboru trzy wersje nadwozia, dwie jednostki napędowe, manualną lub automatyczną skrzynię biegów i dwa poziomy wyposażenia. Fullback uzupełnia szeroką gamę samochodów Fiat Professional i stanowi kolejny krok naprzód w jej historii, która rozpoczęła się w 1903 roku i od tego czasu jest synonimem kompetencji, rzetelności i innowacyjności. Od końca czerwca w całym regionie EMEA debiutuje nowy Fiat Talento. Doskonały do jazdy po mieście, dzięki niewielkim rozmiarom i dużej zwrotności. Wyróżniające się wzornictwo: solidny przód, elegancka osłona chłodnicy i światła do jazdy dziennej w technologii LED. Trzy różne wersje wykończenia wnętrz i liczne schowki na drobne przedmioty o łącznej pojemności 90 litrów. Znakomite możliwości ładunkowe: długi na ponad 4metry przedział ładunkowy o pojemności od 5,2 do 8,6 m³. Trzy wersje nadwozia: Furgon, Kombi oraz platforma do adaptacji (pianale). Gama silników diesel o pojemności 1.6 litra o mocy od 95 KM do 145 KM, z wysokim momentem obrotowym i technologią TwinTurbo, co daje osiągi porównywalne do 2-litrowych silników, ale przy zmniejszonym spalaniu. Wszystkie samochody wyposażone są silniki Euro 6 oraz w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna).

Nowy Fiat Fiorino to nowoczesny styl z nowym wnętrzem i nadwoziem. Przedział ładunkowy o pojemności do 2,8 m³ oraz ładowności do 660 kg. Zrobotyzowana skrzynia biegów Comfort-Matic oraz wyjątkowy silnik Natural Power. Radio Nav z 5″ ekranem dotykowym oraz pokryta skórą kierownica z przyciskami do obsługi radia. Fiorino jest nie tylko idealnym samochodem dla tych, którzy potrzebują dużej przestrzeni ładunkowej i sprawnego poruszania się po mieście, ale jest także modelem, który uzupełnia gamę Fiat Professional, pozwalając spełnić najróżniejsze wymagania każdego Profesjonalisty.

Nową Alfę Romeo Giulia można już zamówić w Salonach marki w Polsce od 23 maja br. Gama składa się z trzech poziomów wyposażenia: Giulia, Giulia Super oraz topowej wersji Giulia Quadrifoglio dostępnych w następujących wersjach silnikowych: 2.2 Diesel o mocy 150 KM i 180 KM oferowanych z manualną, sześciostopniową lub automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów; 2.9 V6 Biturbo benzyna o mocy 510 KM, wyposażoną w momencie premiery manualną, sześciostopniową skrzynię biegów. Nowa Giulia wyposażona w tylny napęd: jest to wybór konstrukcyjny, który zapewnia wysokie osiągi, przyjemność z jazdy oraz emocje podczas jazdy, będąc jednocześnie wyrazem hołdu dla autentycznych korzeni legendarnej Alfy Romeo. Więcej na temat tego wyjątkowego, długo wyczekiwanego przez Alfistów modelu na: http://www.alfaromeopress.pl/press/article/2028

Z kolei nowa gama modelu Abarth 595 umacnia swą reputację, jako kompaktowe, lekkie i zwinne samochody oraz jako unikalne modele w zakresie konfiguracji i tuningu. W skrócie, nowy Abarth 595 to następca modelu wprowadzonego na rynek w roku 2008 i obecnego dziś na całym świecie. Kluczowymi elementami strategii umożlwiającej osiągnięcie wielkiego sukcesu są osiągi, technologia oraz nieomylny włoski styl. Dostępny z nadwoziem typu hatchback lub cabrio, nowy Abarth 595 jest oferowany w trzech poziomach wyposażenia (595, 595 Turismo oraz 595 Competizione) oraz z silnikami o trzech poziomach mocy, aby zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagających i kompetentnych Klientów. Wiele wprowadzonych udoskonaleń to wynik doświadczenia nabytego w trakcie prac nad 695 Biposto, zwanego „najmniejszym supersamochodem”, który będąc samochodem szosowym oferuje doznania i technologie rodem z torów wyścigowych.