MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Spotkanie FCA i włoskich związków zawodowych w Turynie

  • Inwestycje skoncentrowane na w pełni elektrycznych oraz hybrydowych układach napędowych.
  • Pierwsza platforma do produkcji małych akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV), która na początek zostanie wykorzystana do produkcji całkowicie nowego Fiata 500 BEV.
  • Silna synergia osiągnięta dzięki zastosowaniu zelektryfikowanych układów napędowych w kilku modelach w tym samym czasie oraz wykorzystaniu wspólnych platform produktowych.
  • Optymalne wykorzystanie włoskich zakładów i ich możliwości produkcyjnych.

W dniu dzisiejszym w Mirafiori (Turyn) odbyło się spotkanie pomiędzy Fiat Chrysler Automobiles, a organizacjami związkowymi – sygnatariuszami układu zbiorowego pracy obowiązującego w spółkach Grupy FCA we Włoszech.

Podczas spotkania kierownictwo przedstawiło plan przemysłowy dla włoskich zakładów, wynikający ze strategii na lata 2018-2022, przedstawionej w Balocco w czerwcu bieżącego roku podczas Dnia Rynków Kapitałowych.

Na początku spotkania prezes FCA, Mike Manley, powiedział: „Mirafiori będzie pierwszym zakładem, w którym powstanie platforma BEV wykorzystana w nowym Fiacie 500, a która znajdzie zastosowanie również w innych modelach na poziomie globalnym. Dalsze inwestycje w marki Jeep, Alfa Romeo i Fiat przyniosą korzyści wynikające z wykorzystania istniejących mocy produkcyjnych, ekonomii skali i efektywności zakupów oraz z zastosowania wspólnej architektury pojazdów i tego samego hybrydowego systemu elektrycznego Plug-in (PHEV), bez wpływu na cechy indywidualne poszczególnych marek”.

Dyrektor Operacyjny Regionu EMEA, Pietro Gorlier, zaprezentował wdrożenie planu przemysłowego we Włoszech, który przewiduje wprowadzenie 13 nowych lub restylizowanych modeli w latach 2019-2021, jak również uruchomienie produkcji nowych silników z szerokim zastosowaniem technologii hybrydowej i elektrycznej.

Pietro Gorlier przedstawił również dalsze szczegóły dotyczące najważniejszych inwestycji, które zostaną uruchomione w nadchodzących tygodniach, w tym produkcja nowego elektrycznego Fiata 500 (BEV) w Mirafiori (Turyn) i europejskiej wersji Jeepa Compass w Melfi, na tej samej platformie i z użyciem tej samej technologii PHEV, która została zastosowana w Jeepie Renegade.

Korzystając z tej samej platformy i technologii PHEV zostaną podjęte działania mające na celu uruchomienia produkcji nowego kompaktowego modelu Alfa Romeo UV w zakładzie Pomigliano d’Arco, gdzie będzie również produkowany Fiat Panda MHV (Mild Hybrid Vehicle).

Ponadto, Gorlier zapowiedział również inwestycje w nowy moduł produkcyjny w Termoli do wytwarzania benzynowych silników 1,0L i 1,3L FireFly w wersjach wolnossących, turbodoładowanych oraz hybrydowych.

Planowane inwestycje w zakresie pojazdów i układów napędowych pozwolą na wykorzystanie istniejących mocy produkcyjnych, zapewnienie jasnej misji produktowej dla włoskich zakładów oraz stworzenie warunków do przywrócenia pełnego zatrudnienia.

Łączna wartość inwestycji we Włoszech wyniesie ponad 5 mld euro w okresie 2019 – 2021.

„Inwestycje planowane we Włoszech w ramach planu przemysłowego, które zakładają wykorzystanie wspólnych, uniwersalnych i zelektryfikowanych platform wzmocnią ukierunkowanie zakładów FCA we Włoszech na nasze globalne marki i rynki międzynarodowe”, skomentował Gorlier. „W ciągu najbliższych kilku miesięcy rozpoczniemy szkolenie personelu w zakresie technologii hybrydowych i elektrycznych. Jestem przekonany, że wraz z naszymi wszystkimi pracownikami będziemy w stanie osiągnąć cele, które sobie wyznaczyliśmy.

 

Turyn, 29 listopada 2018 r.