Polska droga Fiata
Kolejnym, niezwykle istotnym wydarzeniem jest uruchomienie w spółce FCA Powertrain Poland w Biel- sku-Białej produkcji dwóch nowych, zaawansowanych technologicznie silników benzynowych turbo: 3-cylin- drowego o pojemnoÊci 1.0 litra, a w przyszłoÊci 4-cy- lindrowego o pojemnoÊci 1.3 litra. Jednostki te nale˝à do nowej globalnej rodziny małych silników FCA o na- zwie FireFly. Niewielkie, ale mocne jednostki nap´- dowe charakteryzujà si´ najwy˝szym w swoich seg- mentach momentem obrotowym, niskim zu˝yciem paliwa oraz zredukowanà emisjà CO 2 . Ta ogromna in- westycja w bielski zakład FCA stanowi kolejny etap w rozwoju i unowoczeÊnianiu rodziny silników ofero- wanych przez firm´ i jest odpowiedzià na proekolo- gicznà polityk´ Unii Europejskiej. production of the Ka model: the last units left the assembly line at the Tychy Plant in May, 2016. The year 2018, owing to several events, seems to augur especially well for the Polish FCA plants. On May 10, the last of the first two million units of the 500 model rolled off the line in Tychy. The popular “five- hundred car” had been manufactured at the Tychy plant for 11 years and still enjoys undiminished demand in many a European and world markets. Ever since their production startup, cars made in Tychy have found willing buyers in 100 countries of the world. The Fiat 500 has become the leader in the A-segment market in Europe with more than two million units sold. Another event of crucial importance constitutes in the production launch of two new, highly advanced technologically gasoline turbo engines at FCA Powertrain Poland in Bielsko-Biała: a 3-cylinder 1.0 82 Abarth 695 Rivale
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTkxMTc=