Polska droga Fiata
ganizowaç zaplecze techniczne w całym kraju. Trzy- dzieÊci stacji obsługi – od Stanisławowa po Gdyni´, od Wilna po Zakopane – stało do dyspozycji właÊcicieli aut z markà Polski Fiat. Najwi´kszym powodzeniem cieszył si´ model 508. „Czterodrzwiowa kareta” dla czterech osób była pierwszym popularnym samocho- dem produkowanym seryjnie w Polsce. Mo˝na było wybieraç spoÊród pi´ciu wersji kolorystycznych. Afisz reklamujàcy to auto głosił: „Wytwórnia samochodów Polski Fiat jest wyposa˝ona we wszelkie najbardziej nowoczesne maszyny i narz´dzia dla seryjnej produk- cji samochodów. Surowce i półfabrykaty dostarczajà polskie huty i odlewnie, osprz´t i akcesoria – wytwór- nie krajowe, które dzi´ki fabrykacji samochodów w Polsce, rozwin´ły i udoskonaliły nowe działy pro- dukcji, dajàc tym samym prac´ licznym zast´pom pra- cowników”. Produkcja samochodów nie tylko rozwi- jała przemysł krajowy. Pomagała równie˝ rozwiàzywaç trudny problem bezrobocia. 16
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NTkxMTc=