MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Wyniki sprzedaży Grupy FCA w Europie w grudniu 2016 oraz całym 2016 roku.

W 2016 r. Grupa Fiat Chrysler (FCA) osiągnęła lepszy wynik niż średnia w branży: z liczbą 993 000 zarejestrowanych pojazdów zanotowała 14,1% wzrost sprzedaży, podczas gdy średnia rynku wyniosła 6,5%.

Pozytywny był również wynik grudnia: 74 000 sprzedanych samochodów, wzrost o 13,7% w stosunku do 3,2% wzrostu zanotowanego przez rynek. W ubiegłym roku wszystkie marki FCA zarejestrowały wzrost wyższy niż średnia rynku: Jeep +19%, Alfa Romeo +16,5%, Fiat +13,6% i Lancia +9%.

Fiat Panda i Fiat 500 nadal dominowały w segmencie A (przy łącznym udziale wynoszącym 29,4%), Fiat 500L był najlepiej sprzedawanym samochodem w swoim segmencie (z liczbą 81 000 sprzedanych sztuk i 25,5% udziałem). Fiat 500X nadal należy do liderów w segmencie małych SUV-ów, a jego sprzedaż wzrosła o ponad 42% w stosunku do 2015 roku.

Jeep zanotował kolejny rekordowy rok w sprzedaży w Europie, sprzedając 105 000 samochodów marka uzyskała najlepszy wynik w historii, zwiększając sprzedaż o 19% w stosunku do ubiegłego roku.

Grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zamknęła bardzo dobrze ubiegły rok, odnotowując silny wzrost sprzedaży na 28 europejskich rynkach oraz w krajach przylegających do regionu EFTA. Z liczbą prawie 993 000 sprzedanych samochodów w 2016 roku, FCA zanotowała 14,1% wzrost sprzedaży (w stosunku do +6,5% dla branży) i poprawiła swój udział w rynku o 0,5 punktu (do 6,6%). Dodatkowo, sprzedaż wszystkich marek była wyższa niż średnia rynku: Jeep +19%, Alfa Romeo +16,5%, Fiat +13,6% i Lancia +9%. W ubiegłym roku Fiat Chrysler Automobiles (FCA) zanotowała lepszy wynik sprzedaży niemal na wszystkich głównych rynkach, osiągając w 2016 roku wzrost wynoszący: +18,5% we Włoszech, +8,5% w Niemczech, +13,2% we Francji i +26,8% w Hiszpanii.

Równie pozytywny był wynik grudnia, FCA zanotowała wzrost sprzedaży o 13,7% (74 000 zarejestrowanych samochodów) w stosunku do +3,2% dla branży. Udział w rynku wyniósł 6,2%, wzrastając o 0,6 punktu procentowego.

Świetne wyniki top modeli poszczególnych marek wniosły istotny wkład w uzyskanie wyniku FCA w 2016 roku: Fiat 500X i Jeep Renegade nadal plasują się w pierwszej dziesiątce w swoim segmencie. Podobnie, jak modele 500, 500L i Panda (liderzy sprzedaży w swoich segmentach) oraz Tipo, który odnotowuje stały trend wzrostowy.

Marka Fiat odnotowała w 2016 r. silny wzrost sprzedaży: 746 000 sprzedanych samochodów (wzrost o 13,6%), a udział w rynku wzrósł do 4,9% z 4,6% w 2015 r. Sprzedaż marki wzrosła w 2016 r. we Włoszech (+17,1%), w Niemczech (+9,3%), we Francji (+14,9%), w Hiszpanii (+29,4%), w Belgii (+6,8%), w Austrii (+21,4%) oraz w Polsce (+25,1%). W grudniu marka Fiat sprzedała ponad 54 000 samochodów (+11,8% w porównaniu do tego samego okresu w roku 2015) z udziałem w rynku na poziomie 4,5%, wzrost o 0,3 punktu procentowego. Rok 2016 był pozytywny także w sprzedaży głównych modeli marki. Sprzedaż Fiata Panda osiągnęła prawie 191 000 sztuk, a sprzedaż 500 wyniosła 185 000 sztuk. Te dwa modele były najlepiej sprzedającymi się samochodami w segmencie A, z łącznym udziałem w rynku wynoszącym 29,4%. Fiat 500L był liderem w swoim segmencie, ze sprzedażą ponad 81 000 sztuk i udziałem w rynku wynoszącym 25,5%, natomiast Fiat 500X zajmuje niezmiennie miejsce w pierwszej piątce w swoim segmencie, ze sprzedażą prawie 107 000 egzemplarzy, co stanowi wzrost o 42% w stosunku do 2015 r. Trend wzrostowy również dla Fiata Tipo, z 61 500 samochodów sprzedanych w ubiegłym roku. Na uwagę zasługuje także wynik Fiata 124 Spider, który w ciągu kilku miesięcy sprzedaży w 2016 r. dołączył do grona najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie.

Na rynku polskim w grudniu 2016 r zarejestrowano 1254 samochody marki Fiat, +57,1% w stosunku do roku ubiegłego. W całym 2016 roku sprzedało się 9259 samochodów osobowych marki Fiat, co oznacza wzrost o 24,1% w stosunku do roku ubiegłego stanowi 2,2% rynku.

Sprzedaż Lancii/Chryslera wyniosła w 2016 r. ponad 67 200 samochodów (wzrost o 9% w stosunku do 2015 r.), a udział w rynku wyniósł 0,4%. W grudniu zanotowano 4500 nowo zarejestrowanych samochodów i udział w rynku na poziomie 0,4%. Lancia Ypsilon nadal cieszy się powodzeniem na rynku: w 2016 roku sprzedaż „fashion city car” wzrosła o 13,25% w stosunku do poprzedniego roku. We Włoszech, Lancia Ypsilon była najlepiej sprzedającym się modelem w segmencie B (z udziałem w rynku na poziomie 13,8%), a jej sprzedaż wzrosła o 17,6%.

W Polsce marka Lancia sprzedała w grudniu ubiegłego roku 41 samochodów i 170 w całym 2016 roku.

Marka Alfa Romeo zamknęła rok 2016 liczbą 66 200 sztuk sprzedanych samochodów (wzrost o 16,5%) i udziałem w rynku na poziomie 0,4%. Marka zwiększyła swoja sprzedaż na prawie wszystkich swoich najważniejszych rynkach: we Włoszech +19,2%, w Niemczech +39,3%, we Francji +15,4%, w Hiszpanii +11,9%. W grudniu 2016 r., Alfa Romeo sprzedała 6200 samochodów, odnotowując wzrost o 43,7% w stosunku do poprzedniego roku i poprawiła udział w rynku (0,5%) o 0,1 punktu procentowego. Istotny wkład we wzrost sprzedaży – oprócz prawie 42 000 sprzedanych sztuk modelu Giulietta – ma z pewnością Alfa Romeo Giulia: 10 500 sprzedanych egzemplarzy nowego modelu, mimo że sprzedaż rozpoczęła się dopiero w drugiej połowie ubiegłego roku, stopniowo na poszczególnych rynkach. Wynik marki Alfa Romeo w Polsce w grudniu 2016 r. wyniósł 122 zarejestrowane samochody (wzrost o 87,7% w porównaniu do grudnia 2015). Rezultat za cały 2016 rok to 699 zarejestrowanych samochodów marki, wzrost o 1,6% i udział w rynku 0,2%.

W 2016 roku, marka Jeep ustanowiła kolejny roczny rekord wszech czasów sprzedaży w Europie. W ubiegłym roku marka zwiększyła swoje świetne już wyniki uzyskane w 2015 roku: sprzedaż wyniosła 105 000 sztuk i wzrosła o 19% w stosunku do 88 200 sztuk w 2015 roku. Udział w rynku wzrósł o 0,1 punktu procentowego do poziomu 0,7%. Sprzedaż marki Jeep wzrosła na wszystkich najważniejszych rynkach europejskich: we Włoszech (+35%), we Francji (+16,3%), w Wielkiej Brytanii (+30,5%) i w Hiszpanii (+32,9%). Pozytywny był także wynik grudnia: ponad 8200 sprzedanych samochodów (+10,2%) i udział w rynku na poziomie 0,7%, wzrost o 0,1 punktu procentowego. Dla marki Jeep, rok 2016 był z pewnością rokiem Renegade`a, który nadal wykazuje trend wzrostowy i jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie. Sprzedaż modelu Renegade wyniosła 77 000 sztuk, czyli 40,4% więcej w stosunku do 2015 r.

Jeep na rynku polskim w grudniu 2016 r. osiągnął wynik 309 sprzedanych samochodów, a w całym 2016 roku 2756 samochodów, o 6,5% więcej niż w 2015, i daje to 0,7% udziału w rynku.

Marka Maserati sprzedała w Europie w 2016 roku ponad 7900 samochodów, 29,8% więcej w stosunku do 2015 roku.