MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Wyniki sprzedaży FCA we Włoszech w marcu.

Komentarz do wyników sprzedaży Grupy FCA na włoskim rynku samochodowym w marcu.

Fiat  Chrysler  Automobiles ponownie osiąga doskonałe wyniki sprzedaży we Włoszech  i uzyskuje 30,1% udział w rynku, najwyższy od stycznia 2013 roku. W marcu, na rynku, który odnotował wzrost na poziomie 18,2%, FCA było lepsze i zwiększyło sprzedaż  o 21,3%, dzięki 68 000 sprzedanych pojazdów. Sprzedaż wzrosła we wszystkich brandach: Alfa Romeo +46,1%, Jeep +26,3%, Fiat +19,8% i Lancia +16,45 %. Doskonałe rezultaty uzyskało wiele modeli FCA, z czego siedem znalazło się w top ten: dzięki 8 300 sprzedanych samochodów, Tipo jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w historii, tuż za Pandą i pierwszym w segmencie C. Pozostałe modele, które znalazły się na liście top ten to Ypsilon (trzecia w klasyfikacji ogólnej i pierwsza w segmencie B), 500-ka (czwarta w klasyfikacji ogólnej), 500X i 500L, obydwa auta pierwsze w swoich segmentach, oraz  Punto.  Trwa dobra passa Giulii, natomiast Stelvio staje się gwiazdą w swojej kategorii.

Również w  marcu  Fiat  Chrysler  Automobiles  zwiększył sprzedaż, uzyskując wartości wyższe niż te rynku. W sumie liczba sprzedanych samochodów wyniosła 226 100 (+18,2 % w stosunku do marca 2016 roku), natomiast FCA – dzięki ponad 68.150 sprzedanym autom – zwiększyło sprzedaż o 21,3%. Udział w rynku Fiat Chrysler Automobiles wyniósł 30,1% i był najwyższy od stycznia 2013 roku i o 0,8 punktu procentowego wyższy w porównaniu do zeszłego roku.
W pierwszym kwartale  2017  roku sprzedaż FCA wyniosła 172 150, co daje wzrost o 13,9% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Również w tym przypadku wzrost był wyższy od wyników uzyskanych przez rynek (+11,8 %). W tym kwartale udział w rynku FCA wyniósł 29,6 %, większy od 0,5 punktu procentowego.
Te znów rekordowe wyniki są zasługą wszystkich wiodących modeli, z listą top ten ponownie zdominowaną przez FCA. Wśród najlepiej sprzedających się dziesięciu samochodów we Włoszech znalazło się siedem modeli FCA, w tym na czterech pierwszych miejscach: Panda, Tipo, Ypsilon, 500, 500X, 500L i Punto.

Marzec okazał się dla marki Fiat bardzo pozytywnym miesiącem. Ilość sprzedanych samochodów wyniosła 50 400 (o 19,8% więcej w stosunku do zeszłego roku), a udział w rynku osiągnął poziom 22,3 %, +0,3 punktu procentowego w porównaniu do marca zeszłego roku. W pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedaż wyniosła ponad 126 700 sztuk (o 13,9% więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku), dzięki którym marka uzyskała udział w rynku równy  21,8%, wyższy o 0,4 punktu procentowego.
Wzrosły wyniki wszystkich wiodących modeli marki. Panda ponownie była najlepiej sprzedającym się samochodem miesiąca z ponad 17 300 sprzedanymi samochodami i udziałem w segmencie A równym 42,8%. Drugi w klasyfikacji ogólnej był Tipo, „autor” prawdziwego wyczynu, z prawie 8 400 sprzedanymi autami zajmuje pierwsze miejsce w segmencie C, z udziałem w rynku równym 25,5% i ze sprzedażą lepszą o 5 tysięcy od najbliższego rywala.  Czwarta w klasyfikacji ogólnej jest 500-ka, która dzięki 6 700 sprzedanym samochodom jest druga wśród samochodów miejskich i razem z Pandą, posiada udział w rynku Fiata w segmencie A równy 59,4%.
Pozostając jeszcze w rodzinie 500-ek, warto też zwrócić uwagę na doskonałe rezultaty 500X – ósmego najlepiej sprzedającego się w tym miesiącu samochodu w klasyfikacji ogólnej, pierwszego w swoim segmencie z udziałem w rynku równym 18,1% – i na 500L: dziewiątą w klasyfikacji ogólnej listy top ten i pierwszą w swoim segmencie z udziałem w rynku równym 57,5%. Na uwagę zasługuje również 124 Spider, który ponownie był najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie, z udziałem w rynku równym 38,3%.

Również dla Lancii marzec okazał się pozytywny: marka sprzedała 8 300 samochodów, o 16,5 % więcej w stosunku do zeszłego roku, co przełożyło się  na udział w rynku równy 3,7%. W pierwszym kwartale tego roku zostało sprzedanych 21 300 Lancii (o 9,2% więcej w porównaniu do 2016 roku), co przełożyło się na udział w rynku równy 3,7 %.
Kolejny raz Ypsilon potwierdziła, że jest bardzo cenionym autem wśród Klientów: dzięki ponad 8300 sprzedanym w marcu samochodom, była trzecim najlepiej sprzedającym się  samochodem we Włoszech i pierwszym w segmencie B, z udziałem w rynku równym 14,1 %.

Alfa Romeo zamknęła marzec wynikiem prawie 4 600 sprzedanych samochodów (o 46,1 % więcej w stosunku do zeszłego roku) i uzyskała 2% udział w rynku, co dało wzrost o 0,4 punktu procentowego.
Narastająco, w ciągu roku sprzedaż Alfy Romeo wyniosła 11 900, o 32,3% więcej w stosunku do pierwszego kwartału zeszłego roku, a udział w rynku wyniósł 2,04%, o +0,3 punktu procentowego więcej w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku.
Wyniki Alfy Romeo w górę podciągnęła bez wątpienia Giulia, gwiazda segmentu D, w którym zajmuje szczytowe pozycje, z udziałem w rynku równym 13,1 %. Doskonały trend odnotowuje również Stelvio, które pnie się w górę w klasyfikacji najlepiej sprzedających się samochodów jej segmentu.

Również w marcu wyniki Jeepa cały czas rosły, dzięki prawie 4 900 sprzedanym samochodom o 26,3% zwiększyła się sprzedaż w stosunku do zeszłego roku. Udział w rynku wyniósł 2,15 %, o 0,1 punktu procentowego więcej w porównaniu do zeszłego roku. Pozytywny jest również wynik osiągnięty narastająco w ciągu roku: sprzedano   12 200 Jeepów (o 8,6% więcej w stosunku do 2016 roku), a udział w rynku wyniósł 2,1%.

I tym razem fundamentalne dla osiągnięć marki okazały się rezultaty Renegade’a, który dzięki prawie 4 300 sprzedanym w tym miesiącu samochodom był najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie (drugim tylko za 500X), z udziałem w rynku równym 13,8 %.