MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Wyniki sprzedaży FCA w Europie w styczniu 2017

Zwiększając o 15,2% sprzedaż w styczniu Fiat Chrysler Automobiles ponownie uzyskał lepszy wynik niż średnia rynku (10,1%). Udział FCA wyniósł 7% w porównaniu do 6,6 % sprzed roku. W ubiegłym miesiącu wszystkie marki FCA uzyskały pozytywne wyniki: Alfa Romeo (wzrost sprzedaży o 31,4%), Fiat (+17,3%) i Lancia (+2,5%). Przy wspólnym udziale w rynku równym 31,6%, Panda i 500-ka utrwaliły swoją długą dominację na szczycie rankingu w segmencie A. 500L jest najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie z udziałem w rynku równym prawie 22%. 500X i Renegade stale plasują się na najwyższych pozycjach w swoim segmencie i wspólnie osiągnęły udział w rynku równy 12,1 %. Trwa również dobra passa Tipo, modelu, który od dłuższego czasu zajmuje pierwsze miejsca w klasyfikacji sprzedaży we Włoszech, i który staje się coraz bardziej popularny również w Europie.

W Europie 28 oraz w krajach należących do EFTA w nowym roku znowu odnotowano duży wzrost sprzedaży samochodów Fiat Chrysler Automobiles. Dzięki prawie 83.800 sprzedanym samochodom, w styczniu FCA odnotowało wzrost o 15,2% w stosunku do +10,1 % uzyskanych przez cały rynek. Udział równy 7% wzrósł w stosunku do zeszłego roku o 0,4 punktu procentowego.

Oprócz wzrostu odnotowanego we Włoszech (+12,7% na rynku, którego wzrost wyniósł 10,1%), FCA osiągnął pozytywne wyniki w prawie wszystkich głównych krajach europejskich: w Niemczech (ze wzrostem sprzedaży równym 22,7% na rynku, który odnotował 10,5% wzrost), we Francji (+19 % w stosunku do +10,6 % uzyskanym przez rynek) i w Hiszpanii (wzrost sprzedaży o 32,2% w odniesieniu do +10,6% uzyskanych przez rynek).

W styczniu w Europie sprzedano 63.500 samochodów marki Fiat, z 17,3% wzrostem w porównaniu do tego samego miesiąca 2016 roku. Udział w rynku wyniósł 5,3% i w porównaniu do analogicznego miesiąca zeszłego roku wzrósł o 0,4 punktu procentowego.

Oprócz pozytywnego wyniku odnotowanego we Włoszech, gdzie w styczniu sprzedaż wzrosła o 14,5%, marka znacznie poprawiła swoje wyniki w Niemczech (+25%), we Francji (+24,1%), w Hiszpanii (+41,6%), w Szwajcarii (+31,4%), w Austrii (+20,1%), w Belgii (+22,3%), w Holandii (+19,9%) i w Polsce (+107,5%).

Fiaty Panda i 500 pozostają nadal dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami w segmencie A – umacniając swoją bezdyskusyjną pozycję lidera marki Fiat – przy wspólnym udziale w rynku równym 31,6%. Dzięki około 17.900 sprzedanych samochodów (o 4,8% więcej w stosunku do zeszłego roku) Panda jest najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie. Tuż za nią plasuje się Fiat 500 z około 15.700 sprzedanych aut, odnotowując wzrost w stosunku do 2016 roku o 14,6%. Pozostając jeszcze w rodzinie Fiatów 500, na uwagę zasługują wyniki uzyskane przez 500L, która jest najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie z udziałem w rynku bliskim 22%.

Równie pozytywny jest wynik 500X, który na stałe zadomowił się wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie: w styczniu była pierwszym samochodem we Włoszech z udziałem 14,7%, w Hiszpanii, Belgii i Austrii znalazła się w top 5 i stale utrzymuje się wśród najbardziej pożądanych aut w Europie. Trwa również dobra passa Tipo – w styczniu we Włoszech było ono drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie – i nadal zwiększa wielkość sprzedaży w Europie.

Lancia/Chrysler w styczniu sprzedała prawie 5.900 samochodów, o 2,5% więcej w porównaniu do zeszłego roku, co dało stabilny udział w rynku równy 0,5 %.

W styczniu ilość sprzedanych Lancii Ypsilon wzrosła o 2,8% w Europie i o 4% we Włoszech, w stosunku do tego samego miesiąca zeszłego roku. Wynik ten umocnił pozycję lidera modelu w segmencie B we Włoszech.

„Efekt Giulii” nadal znacząco przyczynia się do wyników Alfy Romeo: w styczniu marka odnotowała sprzedaż na poziomie 6 tysięcy – o 31,4% więcej w stosunku do zeszłego roku, co dało udział w rynku równy 0,5% – wzrost o 0,1 punktu procentowego.

Pozytywne wyniki marka odnotowała we Włoszech (wzrost sprzedaży o 27,2%), w Niemczech (+48,4%), we Francji (+2,4 %) i w Hiszpanii (+58,6%).

Marka Jeep w styczniu sprzedała 7.400 samochodów, co przełożyło się na udział w rynku równy 0,6%. W styczniu wzrosła sprzedaż samochodów marki Jeep we Francji: +1,5%. Na szczególną uwagę zasługuje rezultat uzyskany przez Renegade’a, na stałe utrzymującego się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie, który w stosunku do zeszłego roku zwiększył sprzedaż o 0,8%.

Luksusowa marka Maserati w styczniu sprzedała 995 samochodów.