MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Wyniki sprzedaży FCA w Europie w maju 2017

W maju – w porównaniu do wzrostu o 7,7% odnotowanego przez rynek europejski – Fiat Chrysler Automobiles uzyskał lepsze wyniki, zwiększając sprzedaż o 11,9 % i stając się czwartym producentem na kontynencie. Udział w rynku FCA wyniósł 7,7 %, więcej o 0,3 punktu procentowego. Rośnie liczba sprzedanych Alf Romeo (+47,8 %) i Fiatów (+15,6 %). Udziałem równym 32,2 %, Panda i 500 zdominowały sprzedaż miejskich samochodów. 500L jest najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie, z 30,2% udziałem w rynku. Dobrze ma się również 500X i Renegade – ten ostatni stale utrzymujący się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie – a Tipo cały czas pnie się w rankingach sprzedaży. Stelvio oraz Giulia uzyskują doskonałe rezultaty: ostatnie modele wprowadzone na rynek przez Alfę Romeo stale odnotowują silny wzrost w Europie, po tym jak uzyskały pozycję lidera w swoich segmentach we Włoszech

W maju Fiat Chrysler Automobiles uzyskał zdecydowanie lepszy wynik, niż średnia rynku – w Europie 28 plus oraz krajach należących do EFTA– zwiększając sprzedaż o 11,9% w porównaniu do +7,7% rynku. Sprzedaż FCA wyniosła 109800 samochodów (z udziałem w rynku równym 7,7 %, większym o 0,3 punktu procentowego) i pozwoliły Fiat Chrysler Automobiles stać się czwartym producentem w Europie pod względem ilości sprzedaży.

W maju Fiat Chrysler Automobiles zwiększył sprzedaż na głównych rynkach, uzyskując wartości wyższe niż rynek: w Niemczech (+31,6% w stosunku do +12,9%), we Francji (sprzedaż wzrosła o 18,5 % w stosunku do +8,9% rynku) i w Hiszpanii, gdzie sprzedaż FCA wzrosła o 34,9% na rynku, którego wzrost wyniósł 11,1%. Również narastająco w ciągu roku, wzrost sprzedaży FCA był nieco wyższy, niż rynku. I tak, dzięki sprzedanym 502300 samochodom w pierwszych pięciu miesiącach 2017 roku, Fiat Chrysler Automobiles zwiększył sprzedaż o 11,1% (na rynku, którego wzrost wyniósł 5,1%), co przełożyło się na udział w rynku równy 7,3%, +0,4 punktu procentowego w stosunku do zeszłego roku.

W maju, w Europie sprzedano 86200 samochodów marki Fiat, co dało wzrost na poziomie 15,6% w stosunku do analogicznego miesiąca 2016 roku. Udział w rynku wyniósł 6%, więcej o 0,4 punktu procentowego w porównaniu do maja zeszłego roku.

Oprócz pozytywnego wyniku rynku włoskiego, gdzie sprzedaż wzrosła o 10,8%, w maju marka poprawiła swoje osiągnięcia na głównych rynkach europejskich: w Niemczech (+36,4%), we Francji (+18,9%) i w Hiszpanii (+39,6%). Łącznie, pomijając Włochy, sprzedaż Fiata w Europie wzrosła o 21,4%.

W pierwszych pięciu miesiącach tego roku, Fiat sprzedał ponad 383100 aut, o 11,6% więcej w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, uzyskując udział w rynku równy 5,5%, o 0,3 punktu procentowego więcej, niż w 2016 roku.

Fiat Panda i 500-ka ponownie były dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami segmentu A, potwierdzając bezdyskusyjną pozycję lidera marki: w maju uzyskały wspólnie udział w rynku równy 32,2%. Fiat 500, z 20 000 sprzedanych w maju samochodów (o 22,5% więcej w porównaniu do zeszłego roku), był najlepiej sprzedającym się autem w segmencie. Tuż za nim uplasowała się Panda z ponad 19 000 sprzedanych samochodów (wzrost o 4,6%). Wciąż odnotowywany jest również wzrost sprzedaży Tipo, najlepiej sprzedającego się w tym segmencie samochodu we Włoszech, który stale pnie się na czołowe miejsca w Europie: w maju sprzedano ich prawie 16 000 i na stałe utrzymuje swoją pozycję na liście top ten swojego segmentu. Na uwagę zasługują również wyniki Fiata 500L, który był najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej kategorii, z udziałem w rynku 30,2%. 500X stabilnie utrzymuje swoją pozycję wśród pięciu najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie, z ponad 9500 zarejestrowanymi samochodami, z udziałem w segmencie bliskim 7 %

W maju Lancia/Chrysler sprzedała ponad 5300 samochodów, co dało udział w rynku na poziomie 0,4%.

Narastająco w ciągu roku sprzedano 32 800 Lancii, ze stabilnym udziałem w rynku na poziomie 0,5%.

Ciągle bardzo popularna jest Lancia Ypsilon, która w maju była piątym najlepiej sprzedającym się samochodem.

W maju sprzedano prawie 8200 Alf Romeo, więcej o 47,8% w porównaniu do wyników sprzed roku. Udział w rynku wyniósł 0,6 % w stosunku do 0,4 % w 2016 roku. W tym miesiącu marka uzyskała lepsze wyniki, niż rynki w prawie wszystkich krajach: +31,9 % we Włoszech, +42,3 % w Niemczech, +121,1 % w Hiszpanii i +58,4 % we Francji.

Narastająco, w ciągu roku sprzedano 37 000 Alf Romeo, o 40,5% więcej w porównaniu do zeszłego roku, z udziałem w rynku na poziomie 0,5 %, większym o 0,1 punktu procentowego.

Spośród modeli na największą uwagę zasługują doskonałe wyniki Stelvio i Giulii. Po uzyskaniu pozycji lidera w swoim segmencie we Włoszech, pierwszy SUV marki, w miesiąc po wprowadzeniu na rynek, pnie się w rankingu sprzedaży z około 1800 sprzedanymi w maju autami, z czego prawie 50% poza Włochami. Również Giulia – z ponad 2500 sprzedanymi autami- po zajęciu pierwszego miejsca w swoim segmencie we Włoszech, szybko wspina się na czołowe pozycje również w Europie, pomimo, że konkurencyjne marki premium oferują też wersję kombi.

W maju marka Jeep sprzedała prawie 9200 samochodów, z udziałem w rynku równym 0,6 %. Narastająco, w ciągu roku sprzedano prawie 44 600 Jeepów, a udział w rynku jest na poziomie 0,6 %.

W maju zwiększyła się sprzedaż Jeepa we Włoszech (+3,6 %), a przede wszystkim w Hiszpanii: +19,8 %. Również w maju Renegade umocnił swoją pozycję wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie. Narastająco w ciągu roku jego sprzedaż wzrosła o 5 % w porównaniu do pierwszych pięciu miesięcy 2016 roku.

Luksusowa marka Maserati w maju sprzedała 818 samochodów i 4663 w pierwszych pięciu miesiącach 2017 roku.

Londyn, 16 czerwca 2017

Więcej informacji pod numerem:

mediarelations@fcagroup.com
www.fcagroup.com