MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Wyniki sprzedaży FCA w Europie w lutym

Również w lutym wyniki Fiat Chrysler Automobiles były lepsze niż rynku europejskiego. Sprzedaż samochodów FCA zwiększyła się o 8,7% (w stosunku do łącznego wzrostu 2,1 %), uzyskując udział w rynku równy 7,9% w stosunku do 7,4% sprzed roku. Ten udział w rynku jest najlepszy od marca 2010 roku i pozwala FCA zająć czwarte miejsce wśród producentów w Europie. Wszystkie marki Fiat Chrysler Automobiles zamknęły luty odczuwalnym wzrostem: Alfa Romeo +23,5%, Fiat +8,3%, Lancia +5,3% i Jeep +1,3%. Panda i 500-ka były najlepiej sprzedającymi się w Europie miejskimi samochodami (wspólnie uzyskały udział w rynku równy 32,5 % w segmencie A), 500-ka L była najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie, z 32,2% udziałem w rynku. Dobre wyniki odnotowuje również 500-ka X i Renegade, które stabilnie utrzymują swoją pozycję wśród najlepiej sprzedających się modeli w swoim segmencie. Stale rosną wyniki Tipo i Giulii, natomiast debiutująca Alfa Romeo Stelvio – pierwszy SUV Alfy Romeo – w zaledwie kilka dni od premiery została już zamówiona przez ponad tysiąc klientów.

Również w lutym wyniki Fiat Chrysler Automobiles były lepsze, niż łączne wyniki uzyskane w Europie 28 plus oraz krajach należących do EFTA. Dzięki 88 tysiącom sprzedanych samochodów, sprzedaż FCA wzrosła o 8,7% w stosunku do +2,1% odnotowanych przez rynek. W porównaniu do zeszłego roku udział w rynku Fiat Chrysler Automobiles wzrósł o pół punktu procentowego, do 7,9%. Ten udział w rynku jest najlepszy od marca 2010 roku i pozwala FCA zająć czwarte miejsce wśród producentów w Europie. Równie pozytywny jest wynik za dwa pierwsze miesiące roku: prawie 172 tysiące sprzedanych samochodów Fiat Chrysler Automobiles, co przekłada się na wzrost o 11,8 % na rynku, którego sprzedaż wzrosła o 6,1%. Udział w rynku FCA wyniósł 7,4%, o 0,4 punktu procentowego więcej, niż w 2016 roku. Oprócz wzrostu odnotowanego we Włoszech (sprzedaż +7,2%, na rynku, którego wzrost wyniósł 6,2%), w lutym FCA uzyskał doskonałe rezultaty również w Niemczech (+18,4 % w stosunku do -2,6 % rynku), we Francji (+6 % na rynku, którego spadek wyniósł 2,9%) i w Hiszpanii, gdzie wyniki Grupy wzrosły o 12,2%, a rynek tylko o 0,1%.

W lutym, w Europie marka Fiat sprzedała 65.800 samochodów, o 8,3% więcej w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku. Udział w rynku wyniósł 5,9%, co oznacza wzrost o 0,3 punktu procentowego w porównaniu do lutego 2016. W pierwszych dwóch miesiącach roku, Fiat sprzedał ponad 129.300 samochodów, o 12,6% więcej w porównaniu do analogicznego miesiąca zeszłego roku, uzyskując udział w rynku równy 5,6%, o 0,3 punktu procentowego niż w 2016 roku. Oprócz doskonałych wyników na rynku włoskim, gdzie marka zwiększyła sprzedaż o 6,1%, w lutym Fiat poprawił swoje wyniki na prawie wszystkich głównych rynkach europejskich: w Niemczech (+18,1%), we Francji (+7,3%) i w Hiszpanii (+16,9 %). Potwierdzeniem bezdyskusyjnej pozycji lidera marki Fiat w segmencie A jest fakt, że również w lutym Panda i 500-ka były dwoma najlepiej sprzedającymi się samochodami, ze wspólnym udziałem w rynku równym 32,5%. W pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedaż Pandy wzrosła (w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku) o 3,1%, a Fiata 500 o 6,7%.

Zatrzymując się jeszcze w rodzinie 500-ek, na szczególną uwagę zasługują również wyniki uzyskane w lutym przez 500-kę L i 500-kę X. Pierwsza była najlepiej sprzedającym się autem w swoim segmencie z ponad 7.500 sprzedanych sztuk i udziałem w rynku równym 32,2%. 500 X natomiast na stale utrzymuje swoją pozycję wśród pięciu najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie, ze wzrostem sprzedaży o 0,4% w odniesieniu do zeszłego roku. Obydwa auta są zresztą najlepiej sprzedającymi się samochodami we Włoszech, z udziałem w rynku odpowiednio 62,8 i 18,6 %. Stale rośnie sprzedaż Tipo w segmencie C, a najlepsze wyniki odnotowano we Włoszech, Francji i Polsce. Wśród pięciu najlepiej sprzedających samochodów w swoim segmencie ciągle utrzymuje się też 124 Spider.

Lepsze od rynku rezultaty uzyskała również Lancia/Chrysler, która w lutym sprzedała prawie 7300 samochodów, o 5,3% więcej w stosunku do zeszłego roku, co daje udział w rynku równy 0,7%, – więcej o 0,1 punktu procentowego. W pierwszych dwóch miesiącach roku zostało sprzedanych 13.100 Lancii, co daje wzrost o 4% oraz udział w rynku równy 0,6%. W lutym marka uzyskała doskonałe wyniki we Włoszech, ze wzrostem sprzedaży równym 5,9%. Sprzedaż Ypsilon wzrosła w lutym o 5,7% w stosunku do analogicznego miesiąca zeszłego roku.

Luty okazał się również udanym miesiącem dla Alfy Romeo. Sprzedaż marki wyniosła prawie 6 300 samochodów, o 23,5% więcej w stosunku do zeszłego roku, co dało udział w rynku równy 0,6%, o +0,1 punktu procentowego więcej w porównaniu do 2016 roku. Narastająco w ciągu roku, ilość sprzedanych Alf Romeo wyniosła prawie 12.300 sztuk, o 27,2% więcej w stosunku do pierwszych dwóch miesięcy 2016 roku, z udziałem w rynku równym 0,5%, większym o 0,1 punktu procentowego. W lutym marka uzyskała doskonałe wyniki w Niemczech (sprzedaż wzrosła o 77%) i w Wielkiej Brytanii (+18,8%). Spośród wszystkich modeli, na szczególną uwagę zasługują stale rosnące wyniki uzyskane w lutym przez Giulię oraz międzynarodowa premiera Stelvio, pierwszego SUV’a Alfa Romeo, który sprzedawany w kilku krajach, zebrał już ponad tysiąc zamówień i w niedługim czasie przyczyni się do poprawy wyników marki.

W lutym marka Jeep sprzedała 8 tysięcy samochodów, przy wzroście sprzedaży o 1,3%. Stabilny jest też udział w rynku równy 0,7%. W pierwszych dwóch miesiącach 2017 roku zostało sprzedanych prawie 15 500 Jeepów, a udział w rynku pozostał stabilny na poziomie 0,7%. W lutym Jeep zwiększył sprzedaż we Włoszech (+4,2%) i we Francji (+2,1 %), jak również w Szwajcarii (+35,2%), Austrii (+12,4 %) i w Polsce (+9,7%). Spośród modeli tej marki, na szczególną uwagę zasługują wyniki uzyskane przez Renegade’a – stale znajdującego się wśród najlepiej sprzedających się modeli w tym segmencie – który w porównaniu do wyników sprzed roku zwiększył sprzedaż o 12,4%.

Luksusowa marka Maserati sprzedała w lutym 718 samochodów, a 1723 w pierwszych dwóch miesiącach 2017 roku.