MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Wyniki sprzedaży FCA w Europie w kwietniu 2017

Kwiecień w Europie, dla Fiat Chrysler Automobiles, to znów lepszy miesiąc niż dla całego rynku, na którym sprzedaż spadła o 6,8% w związku z dużą ilością dni świątecznych oraz długich weekendów. FCA zaobserwowała spadek o 0,5% i osiągnęła udział w rynku równy 7,3% (wzrost o 0,5%) stając się w ten sposób czwartym producentem samochodów pod względem sprzedaży na kontynencie. Wyjątkowy wynik osiągnęła Alfa  Romeo, której sprzedaż wzrosła w kwietniu o 52,2%.  Panda i Fiat 500 zdominowały sprzedaż w segmencie samochodów miejskich, z udziałem w rynku równym 29,4%. Mocno wzrosły też wyniki Alfy Romeo Giulii i Stelvio (ta ostatnia jest już pierwsza w swojej kategorii we Włoszech). Fiat 500 L jest najlepiej sprzedającym się autem w swym segmencie z 28,5% udziałem w rynku, pozytywne są też rezultaty Fiata 500 X i Renegade’a, które ciągle plasują się na bardzo wysokich pozycjach w tej kategorii samochodów. Również Tipo utrzymuje dotychczasowe tempo wzrostu i pnie się w górę w rankingach sprzedaży.

W kwietniu w Europie 28 oraz w krajach należących do EFTA zostało odnotowane spowolnienie tempa sprzedaży samochodów. Ilość zarejestrowanych nowych samochodów wyniosła nieco powyżej 1 miliona 230 tysięcy sztuk, czyli o 6,8% mniej niż w zeszłym roku.
W tych okolicznościach, Fiat Chrysler Automobiles po raz kolejny uzyskał lepszy wynik niż ten na rynku. Dzięki 89 300 sprzedanych samochodów, FCA w kwietniu stał się czwartym producentem w Europie pod względem sprzedaży, osiągając 7,3% udziału ( o 0,5% więcej niż w ubiegłym roku), w okresie  mocno uwarunkowanym przez dni świąteczne i długie weekendy.
Pozytywnie wypada saldo narastające w ciągu roku: w pierwszych czterech miesiącach 2017 roku FCA sprzedał 392 400 samochodów, zwiększając sprzedaż o 10,8% na rynku, którego wzrost był równy 4,5%. Udział Fiat Chrysler Automobiles wyniósł 7,2%, o 0,5 punktu procentowego więcej w porównaniu do 2016 roku.
W kwietniu FCA uzyskał rezultaty odwrotne niż wyniki niektórych rynków europejskich, np. w Niemczech (+26,8% w porównaniu do -8 % rynku) i we Francji (+5% w stosunku do -6% rynku), w Hiszpanii natomiast sprzedaż FCA wzrosła o 6,1% na rynku, którego wzrost wyniósł 1,2%.

W kwietniu, w Europie sprzedano 67 tysięcy Fiatów, co spowodowało zwiększenie udziału w rynku (do 5,4%) o 0,2 punktu procentowego w stosunku do analogicznego miesiąca zeszłego roku.
Narastająco, w ciągu roku sprzedaż marki wyniosła 296 800 (o 10,4% więcej w porównaniu do pierwszych czterech miesięcy 2016 roku), co dało udział w rynku równy 5,4 %, ze wzrostem o 0,3 punktu procentowego. Oprócz wzrostu we Francji (+3,9%) i w Hiszpanii (+8%), Fiat uzyskał doskonałe wyniki w Niemczech, gdzie sprzedaż wzrosła o 24,5%.
Panda i Fiat 500 ponownie okazały się najlepiej sprzedającymi się samochodami w segmencie A, z udziałem w rynku utrzymującym się na poziomie 30%. W pierwszych czterech miesiącach 2017 roku obydwa samochody zwiększyły sprzedaż w stosunku do zeszłego roku: +1% Panda (74 600 sprzedanych aut), +2,6% Fiat 500 (prawie 70 200 sprzedanych samochodów).
Na szczególną uwagę zasługują również rezultaty Tipo (we Włoszech zajmuje pierwsze miejsce w swojej kategorii, a w Europie szybko zbliża się do czołówki w segmencie C), Fiat 500X (stale utrzymuje swoją pozycję wśród pięciu najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie) i Fiat 500 L, który okazał się po raz kolejny absolutnym liderem w swoim segmencie, z udziałem w rynku równym 28,5%.

W kwietniu Lancia/Chrysler sprzedała ponad 5 900 samochodów, co przełożyło się na stabilny udział w rynku, równy 0,5%. W pierwszych czterech miesiącach roku sprzedano prawie 27 500 Lancii, co dało 1,8% wzrost, z udziałem w rynku równym 0,5%.

Nie kończy się też pasmo sukcesów Ypsilon, pierwszego auta w segmencie B we Włoszech, którego sprzedaż w ciągu roku wzrosła o 2% w stosunku do pierwszych czterech miesięcy 2016 roku.

W kwietniu Alfa Romeo była autorem prawdziwego wyczynu, sprzedając prawie 7 400 samochodów, co przełożyło się na wzrost równy 52,2%. Udział w rynku wzrósł o 0,2 punktu procentowego, osiągając poziom 0,6%.
Również pozytywne są rezultaty osiągnięte narastająco w ciągu roku: nieco poniżej 28 900 sprzedanych aut  (o 38,7% więcej w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku) i udział w rynku na poziomie 0,5 %, +0,1 punktu procentowego.
Marka uzyskała wysokie wartości wzrostu sprzedaży we Włoszech (+46,6% w kwietniu i +35,7% w pierwszych czterech miesiącach), w Niemczech (+162,7% w kwietniu i +94,5% narastająco w ciągu roku), we Francji (odpowiednio +55,4 i + 22,4%).
Sukces  sprzedaży marki jest zasługą oczywiście Giulii i Stelvio. Ta pierwsza cały czas wspina się w rankingu sprzedaży w swoim segmencie: we Włoszech stale utrzymuje swoją pozycję wśród najlepiej sprzedających się samochodów w segmencie D, z udziałem w rynku równym 12,4%. Stelvio zdobyła już w we Włószech koronę najlepiej sprzedającego się samochodu w tej kategorii (z udziałem w rynku równym 11,8%), a jej sprzedaż stale rośnie w całej Europie.

W kwietniu marka Jeep sprzedała ponad 8 200 samochodów, a udział w rynku pozostał stabilny na poziomie 0,7%.
W pierwszych czterech miesiącach 2017 roku ilość zarejestrowanych nowych Jeepów wyniosła 35 400, tyle samo, co w zeszłym roku, z udziałem w rynku równym 0,6%.
W kwietniu na szczególną uwagę zasługują stale rosnące wyniki Jeepa w Niemczech i Hiszpanii, gdzie marka zwiększyła sprzedaż odpowiednio o 18,1 i 10,1%.
W kwietniu również Renegade utrzymuje pozycję na liście „top ten” swojego segmentu, z udziałem w rynku równym 6,2%, a w ciągu roku jego sprzedaż wzrosła o 7,8% w stosunku do tego samego okresu 2016 roku.

Luksusowa marka Maserati sprzedała w kwietniu 754 samochody, a 3840  w pierwszych czterech miesiącach 2017 roku.

Londyn, 16 maja 2017

 

Więcej informacji pod numerem:

+39.011.0063088
mediarelations@fcagroup.com

www.fcagroup.com