MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Sprzedaż marek Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w październiku 2016 roku.

Również w październiku br. trwała dobra passa w sprzedaży Fiat Chrysler Automobiles (FCA) w Europie: dzięki 75 100  sprzedanym samochodom, FCA zamyka miesiąc ze wzrostem 6,6%, wartością znacznie przekraczającą wynik uzyskany przez cały rynek, -0,3 % w stosunku do zeszłego roku. Narastająco w ciągu roku, Fiat Chrysler Automobiles (FCA) sprzedała 843 300 samochodów, 14,5% więcej w stosunku do rynku, którego wzrost wyniósł 6,9%. Wszystkie marki FCA uzyskały pozytywne wyniki: Lancia +24,4 %, Alfa Romeo +21 %, Jeep +8,3 % i Fiat +3,2 %. Fiat Panda oraz Fiat 500 zdominowały sprzedaż w segmencie A również w październiku, z udziałem w rynku równym 28,9%. Doskonałe rezultaty osiągnął Fiat  500L (najlepiej sprzedający się samochód w swoim segmencie) z 25,8% udziałem w rynku oraz Fiat 500X (stale utrzymujący się wśród 5 najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie), których  sprzedaż wzrosła o 57,1% w stosunku do 2015 roku. Lancia Ypsilon umacnia też pozycję lidera w swoim segmencie we Włoszech, ze wzrostem sprzedaży wyższym o 30,3% w porównaniu do października 2015. Dobra passa trwa również u Jeepa, który – dzięki przede wszystkim Renegade’owi – w ciągu roku zwiększył sprzedaż o 20,7%. Doskonały rezultat jest też udziałem Alfy Romeo, która dzięki Giulii i Giulietcie zamknęła październik znaczącym wzrostem sprzedaży.

W październiku br., kolejny raz Fiat Chrysler Automobiles (FCA) uzyskała zdecydowanie lepszy wynik, niż średnia rynku. W Europie 28 plus oraz krajach należących do EFTA, dzięki prawie 75 100 sprzedanym samochodom, FCA odnotowała wzrost o 6,6% w stosunku do odnotowanego na rynku spadku 0,3% w porównaniu do zeszłego roku. Udział w rynku Fiat Chrysler Automobiles (FCA) wyniósł 6,6%, o 0,4 punktu procentowego więcej w porównaniu do zeszłego roku. W pierwszych dziesięciu miesiącach roku, FCA sprzedała 843 300 samochodów, 14,5% więcej w stosunku do tego samego okresu roku zeszłego (wzrost rynku wyniósł w tym czasie 6,9%), a udział w rynku wyniósł 6,6%, ze wzrostem o 0,4 punktu procentowego.

Wśród rezultatów Fiat Chrysler Automobiles (FCA) na uwagę zasługują liczne wzrosty sprzedaży zarówno w październiku, jak i narastająco w ciągu roku, przekraczające średnią rynku we Włoszech (+12,8% w październiku i 19,5% w ciągu roku), we Francji  (w obydwóch przypadkach +11,3%) i w Hiszpanii (+34% w październiku i +25,2% w pierwszych dziesięciu miesiącach 2016 roku). W Polsce rejestracje samochodów osobowych FCA były w październiku o 17,2% wyższe niż rok temu, podczas gdy cały rynek urósł o 11,0%, natomiast wynik za dziesięć miesięcy jest o 13,5% lepszy niż rok temu.

Marka Fiat odnotowała w październiku sprzedaż na poziomie 55 300 samochodów, o 3,2% więcej w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, z udziałem w rynku równym 4,8% w porównaniu do 4,7% sprzed roku.

W pierwszych dziesięciu miesiącach 2016 roku Fiat sprzedał prawie 636 300 samochodów (14,3% więcej w stosunku do tego samego okresu zeszłego roku również w tym przypadku z wynikiem wyższym od średniej rynku), a udział w rynku wyniósł 5%, ze wzrostem o 0,3 punktu procentowego.

Wśród rezultatów marki na uwagę zasługują liczne wzrosty sprzedaży zarówno w październiku (we Włoszech +6,5%, we Francji +9,6% i w Hiszpanii +38,3%), jak i narastająco w ciągu roku: +18,4% we Włoszech, +13,5% we Francji, +27,8% w Hiszpanii. Na rynku polskim marka Fiat odnotowała w październiku 28,5% wzrostu a w okresie dziesięciu miesięcy 18,6% wzrostu.

Marka Fiat zdominowała sprzedaż segmentu A. Fiat Panda i Fiat 500 były na pierwszym i drugim miejscu najlepiej sprzedających się aut w październiku i w ciągu roku:  przy wspólnym udziale w rynku 29,4% narastająco w ciągu roku. Sprzedaż Fiata 500 wzrosła w 2016 roku o 2,1% w stosunku do zeszłego roku, a Pandy o 9,9%. Równie pozytywny jest wynik Fiata 500L, który był najczęściej kupowanym samochodem w swoim segmencie zarówno w październiku, jak i narastająco w ciągu roku: ilość sprzedanych w 2016 roku 500L wyniosła prawie 71 600, z udziałem w segmencie równym 25,8%. Fiat 500X, który na stałe zagościł na czołowych pozycjach swojego segmentu, jest dopełnieniem wyników rodziny 500. Narastająco w ciągu roku zostało sprzedanych prawie 90 600, czyli 57,1% więcej w stosunku do wyników sprzed roku. Rośnie stale sprzedaż modelu Tipo, na uwagę zasługuje też rezultat osiągnięty przez 124 Spider, zaliczanego do top five swojego segmentu.

Marka Lancia/Chrysler sprzedała w Europie w październiku 5500 samochodów, 24,4% więcej w stosunku do zeszłego roku.

Udział w rynku wzrósł o 0,1 punktu procentowego, do 0,5%. W pierwszych dziesięciu miesiącach 2016 roku Lancia sprzedała 58 300 samochodów (+10,5% w stosunku do 2015 roku) z udziałem w rynku 0,5% (+0,1 punktu procentowego). Sprzedaż marki odnotowała duży wzrost we Włoszech, na rynku odniesienia dla Lancii: +29,8% w październiku i +19% narastająco w ciągu roku. Należy zaznaczyć, że w październiku model Ypsilon zwiększył sprzedaż o 26% w stosunku do zeszłego roku i o 15,3% narastająco w ciągu roku, umacniając pozycję lidera w swoim segmencie we Włoszech.

W październiku zarejestrowano w Europie prawie 5400 samochodów marki Alfa Romeo (21% więcej w stosunku do zeszłego roku) z udziałem w rynku równym 0,5%, przy wzroście o 1 punkt procentowy w porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku.

W pierwszych dziesięciu miesiącach roku ilość sprzedanych w Europie Alf Romeo wyniosła prawie 53 900 sztuk (+12,4% w stosunku do 2015 roku) z udziałem w rynku wynoszącym 0,4%.

Sprzedaż marki wzrosła na prawie wszystkich głównych rynkach europejskich: we Włoszech (+31,3% w październiku i +15,9% narastająco), w Niemczech odpowiednio +69,5% i +29,6%), we Francji (+34,3% i +10,1%) i w Hiszpanii (+1% w październiku i +10,2% narastająco w ciągu roku). W Polsce sprzedaż samochodów marki Alfa Romeo utrzymuje się na poziomie 0,2% udziału w rynku (522 sztuki od początku roku)

W górę wyniki Alfy Romeo „ciągną” Giulia i Giulietta (ta ostatnia ze wzrostem 1% w stosunku do zeszłego roku), których sprzedaż szybko wzrasta na wszystkich głównych rynkach europejskich.

Jeep zamknął październik kolejnym, odczuwalnym wzrostem sprzedaży: prawie 8100 sprzedanych samochodów (+8,3%) i stabilnym udziałem w rynku równym 0,7%. Narastająco w ciągu roku Jeep sprzedał prawie 88 400 aut, co przełożyło się na 20,7% wzrost i udział w rynku zwiększony z 0,6% (w zeszłym roku) do 0,7%. Wzrost wyników marki odnotowano z wartościami wyższymi od średniej rynku: we Włoszech (+31,9% w październiku i 37,2% narastająco), we Francji (+10,1% w październiku i +17,3% w 2016 roku) i w Hiszpanii (+32,7% w miesiącu i +33,9% narastająco). W Polsce rejestracje marki Jeep były o 7,5% lepsze w październiku br. od wyniku zeszłorocznego, wzrost po dziesięciu miesiącach wynosi 8,2%, co pozwala utrzymać udział w rynku na poziomie 0,7%.

I wreszcie Renegade, który stale utrzymuje się w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie – ciągnie w górę wyniki marki: w październiku zostało sprzedanych około 6000 tych aut (wzrost o 23,2% w stosunku do analogicznego miesiąca zeszłego roku) i 64 900 narastająco (+43,8%).

Luksusowa marka Maserati sprzedała w październiku 789 samochodów i 6249 w pierwszych dziesięciu miesiącach 2016 roku.