MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Lutowe wyniki sprzedaży FCA we Włoszech

W lutym sprzedaż samochodów FCA we Włoszech wzrosła o 6,9% w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, uzyskując wartość wyższą o 6,2% od średniej rynku. W pierwszych dwóch miesiącach roku sprzedaż Grupy wzrosła o 9,5% w porównaniu do 8,1% uzyskanych przez rynek. Wszystkie marki odnotowały wzrost: Alfa Romeo 22,9%, Fiat 6,1%, Lancia 5,9% i Jeep 4,2%. FCA ponownie zdominowało rankingi, plasując na czterech pierwszych pozycjach Fiata Pandę, Lancię Ypsilon, Fiata 500L i Fiata 500 oraz zajmując w sumie pięć pozycji na liście top ten. Podczas Drzwi Otwartych Alfy Romeo Stelvio, pierwszego SUV’a marki, salony sprzedaży odwiedziło ponad 25 tys. osób.

W lutym we Włoszech FCA odnotowało sprzedaż na poziomie 53 700 samochodów, co stanowi wzrost 6,9% w stosunku do zeszłego roku (+6,2% w stosunku do rynku). Udział w rynku był wyższy o 0,2 punktu procentowego i wyniósł 29,2%. Przez dwa pierwsze miesiące roku sprzedaż FCA wzrosła o 9,5% w porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku (+8,1% w stosunku do rynku), co przełożyło się na 104 000 sprzedanych samochodów. Udział w rynku wzrósł o 0,4 punktu procentowego w stosunku do tego samego okresu 2016 roku, osiągając 29,2%. FCA ponownie zdominował rankingi, zajmując w sumie pięć pozycji na liście top ten. Znalazły się na niej: Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Fiat 500L i Fiat 500, zajmując pierwsze cztery miejsca.

W lutym sprzedaż marki Fiat wzrosła o 6,1%, do 38 900 sprzedanych aut, co przekłada się na stabilny udział w rynku równy 21,2%. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku, sprzedaż wzrosła o +10,1% i wyniosła ponad 76 300 samochodów ze wzrostem udziału w rynku o 0,4 punktu procentowego do 21,5%. Wszystkie wiodące modele poszczególnych marek odnotowały pozytywne wyniki. Panda utrzymuje się na czele rankingu, z prawie 16 000 sprzedanych samochodów i udziałem w rynku równym 44,6% w segmencie A. Z ponad 5 600 sprzedanymi samochodami, 500-ka L była trzecia w ogólnej klasyfikacji i najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie, z udziałem w rynku 63,1%. 500-ka była czwarta w ogólnej klasyfikacji i druga w segmencie A z ponad 5 100 sprzedanych samochodów. 500-ka X zajęła siódme miejsce w ogólnym rankingu oraz była najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie z udziałem w rynku równym 18,7%. Wreszcie, Fiat Tipo jest nadal jednym z najpopularniejszych aut w segmencie C z prawie liczbą 3 600 sprzedanych w ciągu miesiąca samochodów.

W lutym Lancia odnotowała sprzedaż na poziomie 7 200 samochodów (+5,9% więcej w stosunku do 2016 roku), utrzymując stabilny udział równy 3,9%. W pierwszych dwóch miesiącach łączna ilość sprzedanych samochodów wyniosła 13 000 sztuk (o +3,8% więcej w stosunku do 2016 roku), a udział w rynku wyniósł 3,65%. Lancia Ypsilon nadal wzbudza duże zainteresowanie i w lutym zajmuje drugie miejsce w ogólnej klasyfikacji oraz pierwsze w segmencie B, z 15,3% udziałem w rynku.

Alfa Romeo zamknęła miesiąc wzrostem sprzedaży równym 22,9% w porównaniu do zeszłego roku, co przełożyło się na 3 800 sprzedanych samochodów oraz 0,3 punktu procentowego wyższy udział w rynku, wynoszący teraz 2,1%.

Narastająco w ciągu roku Alfa Romeo sprzedała o prawie 25% więcej aut w porównaniu do tego samego okresu 2016 roku, co przełożyło się na ponad 7 300 sprzedanych aut oraz wyższy o 0,3 punktu procentowego udział w rynku wynoszący 2,1%. Wynik marki ciągnie w górę Alfa Romeo Giulia, która nadal plasuje się na czele rankingów, oraz Alfa Romeo Giulietta, jeden z najpopularniejszych samochodów w segmencie C z udziałem w rynku równym 9,2%. Pierwszy w historii SUV Alfy Romeo również zyskał dużą popularność podczas Drzwi Otwartych, zorganizowanych w dniach 25-26 lutego, w których uczestniczyło ponad 25000 osób, odwiedzając salony sprzedaży i wykonując ponad 6000 jazd próbnych. Dostępna już w wersji Full Edition, pełna gama modelu Stelvio umożliwi dalszy, szybki wzrost i tak już teraz dobrych wyników notowanych przez markę w ostatnich miesiącach.

Sprzedaż Jeepa wzrosła o 4,2% do 3 800 sztuk, ze stabilnym udziałem w rynku wynoszącym 2,1%. Narastająco w ciągu roku Jeep sprzedał prawie 7.400 samochodów, co przełożyło się na 2,1% udział w rynku. Najlepsze wyniki wśród samochodów tej marki uzyskał Jeep Renegade, jako drugi najlepiej sprzedający się samochód w segmencie małych SUV’ów (tuż za Fiatem 500X) z udziałem w rynku równym 14,5%.