MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Komentarz do wyników sprzedaży Grupy na włoskim rynku motoryzacyjnym

W październiku Fiat Chrysler Automobiles utrzymał sprzedaż na poziomie zeszłorocznym. Okazale w tej sytuacji wygląda Jeep (wzrost sprzedaży o 47%) i Alfa Romeo (+10,3%). W pierwszych dziesięciu miesiącach roku sprzedaż Fiat Chrysler Automobiles wzrosła o 8%. Nadal sukcesy odnoszą topowe modele poszczególnych marek, a pięć samochodów FCA: Panda, Ypsilon, 500X, 500 i Renegade znalazło się na liści top ten. W zaledwie kilka miesięcy od wprowadzenia na rynek, nowy Jeep Compass znalazł się u szczytu swojej kategorii i nadal pnie się w górę. Oprócz Pandy, Ypsilon i 500X, pierwsze w swoich segmentach są również Stelvio, 500L i Qubo. Nadal pojawiają się nowości produktowe Grupy wraz z zapowiedzią światowej premiery nowego Jeepa Wranglera, ikony marki, zaplanowanej na 29 listopada podczas Salonu samochodowego w Los Angeles.

W październiku, Fiat Chrysler Automobiles we Włoszech utrzymał zasadniczo sprzedaż na poziomie z zeszłego roku, dzięki prawie 41.200 sprzedanym samochodom, uzyskał udział w rynku równy 26,1%.

Bardzo pozytywne są wyniki uzyskane narastająco w ciągu roku, ze sprzedażą na poziomie prawie 486.100 sztuk – o 8% więcej w porównaniu do 2016 roku – i udziałem w rynku na poziomie 28,7%. Na październikowy rezultat największy wpływ miała sprzedaż do klientów prywatnych. Na liście top ten sprzedaży znalazło się wiele modeli Fiat Chrysler Automobiles: tuż za Pandą i Ypsilon – odpowiednio pierwszą i drugą – uplasował się w pierwszej dziesiątce również Fiat 500X, Fiat 500 i Jeep Renegade.

W październiku, marka Fiat sprzedała nieznacznie poniżej 28.400 samochodów, co przełożyło się na udział w rynku równy 18%.
Narastająco w ciągu roku marka sprzedała ponad 354.300 samochodów, o 7,7% więcej w porównaniu do pierwszych dziesięciu miesięcy 2016 roku, z udziałem w rynku równym 20,9%.

Również w październiku, tak jak przez cały 2017 rok, główne modele Fiata uzyskały doskonałe rezultaty: Panda była najlepiej sprzedającym się samochodem, z ponad 13.100 samochodami i udziałem w rynku w segmencie A równym 45,6%; na liście top ten pojawił się Fiat 500X, pierwszy w swoim segmencie oraz Fiat 500, dzięki któremu udział marki w segmencie wyniósł 57,7%. Ponadto, dobre rezultaty uzyskał Fiat 500L, pierwszy w swoim segmencie, z udziałem w rynku równym 37,8%, Tipo, znajdujące się wśród najlepiej sprzedających się w swoim segmencie, oraz Qubo, pierwsze z 25,1% udziałem w rynku wśród aut typu multispace.

W październiku Lancia sprzedała prawie 4.500 aut, co dało udział w rynku równy 2,85%. W pierwszych dziesięciu miesiącach roku, brand sprzedał prawie 53.300 samochodów, a udział w rynku wyniósł 3,15%. Nadal sukcesy sprzedaży odnosiła Lancia Ypsilon, która w klasyfikacji ogólnej była drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w tym miesiącu i pierwszym w segmencie B, z udziałem w rynku na poziomie 12,1%.

W październiku Alfa Romeo sprzedała prawie 3.300 samochodów, o 10,3% więcej w porównaniu do analogicznego miesiąca 2016 roku, co przełożyło się na udział w rynku równy 2,1% w stosunku do 2% sprzed roku.

W pierwszych dziesięciu miesiącach 2017 roku marka sprzedała 38.500 samochodów (27,7% wzrostu) i uzyskała udział w rynku na poziomie 2,3%, wyższy o 0,3 punktu procentowego. Istotny – lepszy niż ten uzyskany przez rynek – wzrost sprzedaży Alfy Romeo uzyskany w październiku zawdzięcza się Giulii i Stelvio: ta pierwsza znajduje się wśród najlepiej sprzedających się w swoim segmencie, natomiast pierwszy SUV Alfy Romeo jest najlepiej sprzedającym się samochodem w swojej kategorii z 12,6% udziałem w rynku.

Również w październiku odnotowano duży wzrost sprzedaży Jeepa, który w tym miesiącu podniósł się o 47,2% w stosunku do zeszłego roku: łącznie marka sprzedała ponad 5.000 samochodów. Udział w rynku wyniósł 3,2% i wzrósł o 0,9 punktu procentowego.Narastająco w ciągu roku sprzedaż marki wyniosła prawie 40.100 sztuk, o 18,2% więcej w stosunku do pierwszych dziesięciu miesięcy 2016 roku. Udział w rynku wzrósł do 2,4% w porównaniu do 2,2% z 2016 roku.

W górę rezultaty ciągnie Jeep Compass, który, który w zaledwie kilka miesięcy od wprowadzenia na rynek znalazł się wśród najlepiej sprzedających się aut w swojej kategorii, zdobywając znaczne uznanie wśród klientów oraz duży sukces sprzedaży. Również pozytywne były wyniki uzyskane przez Renegade’a, który w październiku wszedł na listę top ten sprzedaży i – wraz z Fiatem 500X – na stałe zajmuje pozycję najlepiej sprzedającego się modelu w segmencie. Na uwagę zasługuje też zbliżające się nadejście nowego Jeepa Wranglera, ikony marki, którego światowa premiera zapowiedziana jest na 29 listopada podczas Salonu samochodowego w Los Angeles.

Londyn, 2 listopada 2017

Więcej informacji znajduje się pod numerem:
+39.011.0063088
mediarelations@fcagroup.com
www.fcagroup.com