MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Komentarz do wyników sprzedaży Grupy FCA na włoskim rynku samochodowym w czerwcu

Kolejny miesiąc wzrostu dla koncernu Fiat Chrysler Automobiles, który w czerwcu, dzięki 53.600 sprzedanym samochodom zwiększył sprzedaż o 12,6%. Największy wzrost odnotowała Alfa Romeo (+23,1%), potem Jeep (+18,7%) i Fiat (+15,8%). Nadal na liście „top ten” dominują modele FCA z aż siedmioma samochodami w rankingu, z czego pięć (Panda, Tipo, 500, Punto i 500L) na pierwszych pięciu miejscach. Na uwagę zasługują również wyniki Fiata Tipo (pierwszy w segmencie C z prawie 25% udziałem w rynku) i Giulii: pierwszej w segmencie D z udziałem w rynku bliskim 22%. W sumie osiem modeli FCA zajmuje pierwsze miejsca w swoich segmentach.

Dzięki sprzedanym w czerwcu 53.600 samochodom, Fiat Chrysler Automobiles zwiększył sprzedaż o 12,6% w porównaniu do zeszłego roku i uzyskał udział w rynku na poziomie 28,6%, zasadniczo taki sam, jak w 2016 roku. Z wyjątkiem Lancii, znacznie większy wzrost w porównaniu do rynku odnotowały wszystkie marki – Alfa Romeo +23,1 %, Jeep +18,7 %, Fiat +15,8%. W pierwszym półroczu ilość sprzedanych samochodów FCA wyniosła prawie 333.000, co przełożyło się na 9,65% wzrost w odniesieniu do analogicznego okresu zeszłego roku. Wzrost ten jest wyższy, niż ten uzyskany przez rynek, który zamyka półrocze na poziomie +8,9%. Udział w rynku FCA wynosi 29,3%, co daje wzrost o 0,2 punktu procentowego. Te wyniki są zasługą wszystkich wiodących modeli, z rankingiem najlepiej sprzedających się samochodów ponownie zdominowanym przez FCA, z 5 samochodami na pierwszych pięciu miejscach w klasyfikacji miesiąca (Panda, Tipo, 500, Punto i 500L), do których na liście „top ten” dołączają jeszcze dwa inne: 500X i Ypsilon. Auta FCA są na pierwszym miejscu we wszystkich segmentach z najwyższą ilością sprzedaży: w segmencie A z Pandą i Fiatem 500, w B z Punto, w C z Tipo, w D z Giulią. Ponadto, FCA jest na pierwszym miejscu również w segmentach H ze 124 Spider, I0 z 500X i Renegadem, L0 z 500L i P z Qubo.

Czerwiec okazał się bardzo pozytywnym miesiącem dla marki Fiat, której wyniki wzrosły bardziej, niż wyniki rynku: jego sprzedaż wyniosła prawie 40.300 (o 15,8% więcej w porównaniu do zeszłego roku), a udział w rynku wyniósł 21,5%, więcej o 0,5 punktu procentowego. Sprzedano ponad 246.700 aut w pierwszych sześciu miesiącach roku (o 10,55% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku), dzięki czemu marka uzyskała udział w rynku równy 21,7 % (wzrost o 0,3 punktu procentowego). Pozytywne rezultaty osiągnęły wszystkie modele marki. Panda jest najlepiej sprzedającym się w tym miesiącu samochodem w klasyfikacji ogólnej z prawie 12.000 sprzedanych samochodów; razem z Fiatem 500 (trzecim pod względem ogólnej sprzedaży) posiada udział w rynku w segmencie A równy 57,6%. Doskonały wynik uzyskał również Fiat Tipo, drugi w klasyfikacji ogólnej, z ponad 7.000 sprzedanych aut i pierwszy w segmencie C, z udziałem w rynku równym 24,6%. Pozytywny wynik uzyskało również Punto, czwarte na liście „top ten” (nieco poniżej 5.000 sprzedanych samochodów) i pierwsze w segmencie B, z udziałem w rynku na poziomie 10,3%. Wśród dziesięciu najlepiej sprzedających się samochodów w tym miesiącu znajduje się również 500L (prawie 4.900 sprzedanych aut i pierwsze miejsce w swoim segmencie, z 56,2% udziałem w rynku) oraz 500X ze sprzedażą na poziomie nieco poniżej 4.800 egzemplarzy, z udziałem w swoim segmencie, w którym rynek najlepiej się sprzedaje, równym prawie 20%. Na uwagę zasługuje również rezultat 124 Spider, znów najlepiej sprzedające się auto w swojej kategorii, z 23,2% udziałem w rynku.

W czerwcu Lancia odnotowała sprzedaż na poziomie 4.600 samochodów, z udziałem w rynku równym 2,5%. W pierwszym półroczu roku sprzedano ponad 37.000 Lancii, co dało udział w rynku równy 3,3%. Ponownie Ypsilon znalazła się na liście „top ten” klasyfikacji ogólnej i jest trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem w klasyfikacji ogólnej oraz trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem w segmencie B, z udziałem w rynku równym 9,5%.

W czerwcu sprzedano 4.700 Alf Romeo, o 23,1% więcej w porównaniu do zeszłego roku. W tym miesiącu udział w rynku marki wyniósł 2,5%, więcej o 0,2 punktu procentowego niż w czerwcu 2016 roku i nadal rośnie. W pierwszym półroczu 2017 roku sprzedano 25.200 Alf Romeo – o 32,5% więcej, niż w pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku – a udział w rynku wyniósł 2,2%, +0,4 punktu procentowego w porównaniu do 2016 roku. Silny wzrost sprzedaży Alfy Romeo jest zasługą nowych modeli marki: Giulia potwierdza swoją pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu w segmencie D z 1.500 sprzedanymi autami i udziałem w rynku równym 21,8%; Stelvio plasuje się wśród najlepiej sprzedających się w swoim segmencie, z udziałem w rynku równym 10,2%. Sprzedana w prawie 2.000 egzemplarzy Giulietta znajduje się wśród najlepiej sprzedających się samochodów w swoim segmencie z udziałem w rynku na poziomie 6,8%.

Sprzedaż Jeepa w czerwcu (ponad 4.000) wzrosła w porównaniu do zeszłego roku o 18,7% i pozwoliła marce uzyskać udział w rynku na poziomie 2,1%, co dało lekki wzrost w porównaniu do 2016 roku. Pozytywny okazał się również wynik narastająco w ciągu roku, z prawie 24.000 sprzedanych Jeepów (o 7,9% więcej niż w 2016 roku) i udziałem w rynku równym 2,1%. Renegade ponownie poprawił wyniki marki: jest to drugi najlepiej sprzedający się samochód w segmencie (tuż za 500X) z 3.600 sprzedanymi samochodami i udziałem w rynku bliskim 15 %.

Warszawa, 7 lipca 2017

Więcej informacji pod numerem:
+48 22 6074351
beata.dziekanowska@fcagroup.com
www.fcagroup.pl