MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Komentarz do wyników sprzedaży FCA na rynku włoskim w lipcu 2017r.

W lipcu sprzedaż Fiat Chrysler Automobiles wyniosła ponad 40.600 aut, o 3,25% więcej niż w zeszłym roku. Narastająco w ciągu roku koncern FCA sprzedał prawie 373.700 samochodów, o 8,95% więcej niż w 2016 roku. Bardzo dobre wyniki uzyskała Alfa Romeo i Jeep, które w lipcu zwiększyły sprzedaż odpowiednio o 26,8 i 27,05%. W lipcu sześć modeli FCA znalazło się na liście top ten (Panda, 500, Punto, Ypsilon, Tipo i 500X), z czego 5 na pierwszych pięciu miejscach.

Dzięki sprzedanym we Włoszech w lipcu 40.600 samochodom, Fiat Chrysler Automobiles zwiększył sprzedaż o 3,25% w porównaniu do analogicznego miesiąca zeszłego roku i uzyskał udział w rynku na poziomie 28%.

Należy zaznaczyć, że w lipcu ogólny wzrost rynku włoskiego był niższy, niż ten odnotowany w pierwszym półroczu, na co być może miało wpływ techniczne spowolnienie z końca miesiąca w systemie rejestracji Ministerstwa. W pierwszych siedmiu miesiącach roku, FCA sprzedało prawie 373.700 aut, o 8,95% więcej w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku: wzrost był wyższy niż ten uzyskany przez rynek, który w tym okresie zyskał 8,6%. Udział w rynku Fiat Chrysler Automobiles wyniósł 29,1%, +0,1 punktu procentowego w porównaniu do 2016 roku.
W lipcu sześć samochodów FCA znalazło się na liście top ten: Panda, 500, Punto, Ypsilon, Tipo i 500X, z czego pięć na pierwszych pięciu miejscach.

W lipcu marka Fiat sprzedała ponad 29.400 samochodów (+0,2 % w stosunku do zeszłego roku), co dało udział w rynku na poziomie 20,25%. W pierwszych siedmiu miesiącach 2017 roku, sprzedaż Fiata wyniosła prawie 276.300, o 9,4% więcej w porównaniu do 2016 roku. Udział w rynku wyniósł 21,5%, co dało wzrost o 0,15 punktu procentowego.
Również w lipcu, główne modele Fiata uzyskały doskonałe wyniki, z pięcioma modelami na liście top ten. W zeszłym miesiącu Panda była też najlepiej sprzedającym się samochodem, z ponad 9.300 sprzedanymi samochodami: razem z Fiatem 500, drugim w rankingu sprzedaży, uzyskały w segmencie A udział równy 60,9%. Punto, trzecie w klasyfikacji ogólnej z ponad 4.300 sprzedanymi samochodami, utrzymało się na pierwszym miejscu w segmencie B, z udziałem na poziomie 11,3% i to samo zrobiło Tipo w segmencie C, z ponad 3.500 zarejestrowanymi samochodami i 19,9% udziałem. Na czele swoich segmentów znalazły się również: 500X z ponad 3.200 zarejestrowanymi samochodami oraz udziałem w rynku równym 18,7%, 124 spider, który uzyskał udział na poziomie 28,7% oraz 500L z 33% udziałem.
W lipcu Lancia sprzedała 4.250 samochodów, co przełożyło się na udział w rynku równy 2,9%.Narastająco w ciągu roku sprzedano nieco poniżej 41.300 Lancii, z udziałem w rynku równym 3,2%.
Nadal duże sukcesy odnosi model Ypsilon, który w lipcu uzyskał udział w segmencie B równy 11 %, tuż za Punto i zajął czwarte miejsce w ogólnej sprzedaży.
Doskonały wynik w lipcu uzyskała Alfa Romeo: zwiększyła sprzedaż o 26,8% z prawie 3.400 zarejestrowanymi samochodami i udziałem na poziomie 2,3%, większym o 0,4 punktu procentowego.
W pierwszych siedmiu miesiącach 2017 roku marka sprzedała ponad 28.600 samochodów, o 31,9% więcej w stosunku do zeszłego roku, co dało udział w rynku na poziomie 2,2 %, +0,4 punktu procentowego w stosunku do zeszłego roku.
Silny wzrost nadal charakteryzuje Alfę Romeo Giulię i Stelvio z wynikami odpowiednio na poziomie 11,8% i 13,7% we właściwych dla siebie segmentach. Giulietta jest jednym z najlepiej sprzedających się samochodów segmentu C z 7,8% udziałem w rynku.

Lipiec był zdecydowanie pozytywny również dla Jeepa, który odnotował sprzedaż na poziomie prawie 3.600 samochodów, o 27,05% więcej, niż w lipcu 2016 roku. Udział w rynku marki wyniósł 2,45 %, o 0,4 punktu procentowego więcej niż w ubiegłym roku.
W pierwszych siedmiu miesiącach roku sprzedano prawie 27.500 Jeepów, co dało 10,1% wzrost w porównaniu do wyników sprzed roku oraz udział w rynku równy 2,1%.
Dobre wyniki marki zawdzięcza się z pewnością Renegade’owi, który dzięki udziałowi w rynku równemu 14,8% jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w swoim segmencie, tuż za 500X. Doskonałe przyjęcie rynek włoski zgotował również Compass’owi, który odnotował dużą ilość zamówień w swoim segmencie.

Londyn, 1 sierpnia 2017

Więcej informacji pod numerem:
+39.011.0063088
mediarelations@fcagroup.com
www.fcagroup.com
beata.dziekanowska@fcagroup.com