MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Historia Chryslera - 2000-10

2000

Dieter Zetsche zostaje prezesem i dyrektorem zarządzającym Chrysler Group.

2001

Dodge sygnalizuje swój powrót do NASCAR, zapewniając sobie pole position w wyścigu Daytona 500.

Zostaje zakończona produkcja marki Plymouth.

2003

Chrysler, Mitsubishi Motors Corporation oraz Hyundai Motor Company świętują wkopanie kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu Global Engine Manufacturing Alliance w Dundee w stanie Michigan, który będzie produkował silniki o pojemności 1.8 l, 2.0 l oraz 2.4 l.

Nowy silnik Chryslera HEMI® trafia na listę „Ward’s Ten Best Engines” (Coroczna lista najlepszych silników w Stanach Zjednoczonych ogłaszana przez magazyn Ward’s AutoWorld).

2004

Nowy Chrysler 300-C zostaje Samochodem Roku oraz Północnoamerykańskim Samochodem Roku. Wyniki ogłosza Motor Trend Magazine.

Tor doświadczalny Chryslera w Chelsea w stanie Michigan świętuje 50-lecie testów motoryzacyjnych i inżynierskich.

2005

Prezesem oraz dyrektorem zarządzającym firmy zostaje Thomas W. LaSorda.

Chrysler bada rynek produktów Diesla wprowadzając Jeepa® Liberty CRD.

The Global Engine Manufacturing Alliance rozpoczyna produkcję w nowo otwartym zakładzie w Dundee w stanie Michigan.

2006

W Dundee w stanie Michigan zostaje otwarty drugi zakład World Engine.

Chrysler wraz z Uniwersytetem Stanowym Michigan oraz NextEnergy przeprowadzają badania mające na celu wykorzystanie terenów poprzemysłowych w Rose Township w stanie Michigan na potrzeby laboratorium doświadczalnego dla biopaliw. Naukowcy z MSU sadzą i zbierają soję, słonecznik, kukurydzę, rzepak oraz proso rózgowe w celu sprawdzenia zastosowań paliw odnawialnych.

Zakład w Toluca w Meksyku odnotowuje dobre wyniki sprzedaży. Zostaje tam wyprodukowany milionowy egzemplarz Chryslera PT Cruiser.

2007

Jeep Grand Cherokee dostępny jest po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych w wersji z trzylitrowym silnikiem Diesla.

Po drogach jeździ prawie milion samochodów wyposażonych w silnik HEMI z technologią MDS, która pozwala zaoszczędzić każdego roku więcej niż 222 miliony litrów paliwa.

DaimlerChrysler AG podpisuje ostateczną umowę sprzedaży 80,1 procent udziałów w Chryslerze i powiązanych spółkach sektora usług finansowych z Cerberus Capital Management, L.P. za kwotę 7,4 mld dolarów.

2008

Po prawie 40 latach od debiutu Dodge’a powraca do produkcji model Challenger. Dodge Challeger, współczesny samochód typu „muscle”, ma w ofercie oszczędny silnik V-6 oraz konkurencyjną cenę w związku z wejściem na rynek.

Firma Mopar uruchamia jako pierwsza w branży sieć Uconnect – bezprzewodową łączność internetową dla użytkowników Chryslera, Jeepa oraz Dodge’a. Technologie Uconnect zapewniają użytkownikom łączność telefoniczną, GPS, muzykę i wideo oraz dostęp do Internetu.

W ciągu 25 lat sprzedaży Dodge Grand Caravan, proponowany w 65 różnych innowacyjnych zastosowaniach wykorzystanych po raz pierwszy w tego typu minivanach, osiąga poziom sprzedaży w liczbie ponad 12 milinów minivanów Chryslera i Dodge’a na całym świecie i umacnia pozycję Chryslera jako lidera w tym segmencie.

Chrysler wprowadza na rynek swoje pierwsze samochody hybrydowe – Chryslera Aspen oraz Dodge’a Durango. W obu przypadkach oszczędność paliwa wzrasta o 25% w stosunku do zwykłych aut bez straty na efektywności czy możliwościach holowania – cech, na których zależy Klientom.

2009

Chrysler otrzymuje od Ministerstwa Skarbu Stanów Zjednoczonych pożyczkę w kwocie 4 mld dolarów na uporanie się z kryzysem finansowym dotykającym przemysł motoryzacyjny.

Fiat S.p.A, Chrysler LLC i Cerberus Capital Management ogłaszają podpisanie niewiążących wstępnych warunków finansowania, które prowadzą do zawiązania globalnego partnerstwa strategicznego.

Daimler ogłasza oddzielenie się od Chrysler LLC, rezygnując z 19,9% pozostałych udziałów w firmie i zgadzając się na wpłacanie 600 milionów dolarów na fundusz emerytalny producenta samochodów.

Chrysler LLC osiąga wstępne porozumienie z FIAT S.p.A. dotyczące globalnego partnerstwa strategicznego i stworzenia nowej dynamicznej firmy. Tego samego dnia kierujące tą inicjatywą Ministerstwo Skarbu Stanów Zjednoczonych, Chrysler LLC oraz należące do niego 24 filie ze Stanów Zjednoczonych składają, zgodnie z rozdziałem 11 Kodeksu Upadłościowego, dobrowolny wniosek o upadłość w Sądzie Upadłościowym Stanów Zjednoczonych. Na mocy Ustępu 363 Kodeksu Upadłościowego Chrysler dodatkowo składa wniosek o szybkie zatwierdzenie przez Sąd umowy z Fiatem i sprzedaż nowej spółce głównych aktywów Chryslera. Sąd Upadłościowy Stanów Zjednoczonych Południowego Dystryktu stanu Nowy Jork przychyla się do prośby Chryslera LLC odnośnie sprzedaży wszystkich swoich rodzajów działalności firmie Chrysler Group LLC – nowej spółce założonej wspólnie z Fiatem S.p.A.

Chrysler Group LLC oraz Fiat Group finalizują ogłoszone wcześniej globalne partnerstwo strategiczne, tworząc „nowego” Chryslera, który ma odpowiednie środki, technologie oraz światową sieć dystrybucji niezbędną do efektywnego konkurowania na światowym rynku.

Chrysler Group LLC oraz Fiat Group finalizują ogłoszone wcześniej globalne partnerstwo strategiczne, tworząc „nowego” Chryslera, który ma odpowiednie środki, technologie oraz światową sieć dystrybucji niezbędną do efektywnego konkurowania na światowym rynku.

Chrysler Group jest pierwszym w Stanach Zjednoczonych producentem samochodów, który oferuje przenośnią telewizję na żywo.