MENU
  • UDOSTĘPNIJ

Historia Chryslera - 1990-99

1990

To ostatni rok produkcji małych aut z segmentu B – Omni i Horizona.

Zaprezentowany zostaje Viper Concept.

1991

Chrysler sprzedaje większość swoich udziałów w Mitsubishi.

Dodge Viper z silnikiem V-10 z serii przedprodukcyjnej jedzie jako samochód bezpieczeństwa przed startem w wyścigu Indianapolis 500.

Iacocca uroczyście otwiera warte miliard dolarów Chrysler Technology Center w Auburn Hills w stanie Michigan.

Robert Lutz zostaje prezesem Chrysler Corporation.

Innowacje techniczne Chryslera: System SRS po stronie kierowcy w minivanach.

Al Teague ustanawia rekord prędkości na kołach w klasie Supercharged – 409,986 mil na godzinę (659,809 km/h).

1992

Po przejściu na emeryturę przewodniczącego Rady Nadzorczej i prezesa Lee Iacocca, co nastąpi 1 stycznia 1993 roku, Zarząd Chryslera powierza to stanowisko Robertowi J. Eatonowi, dotychczasowemu v-ce przewodniczącemu i dyrektorowi operacyjnemu.

Chrysler uroczyście otwiera wart miliard dolarów Zakład Montażowy Jefferson North we wschodnim Detroit, w którym będzie produkowany Jeep® Grand Cherokee – samochód sportowo-użytkowy (SUV).

Innowacje techniczne Chryslera: Zintegrowany fotelik dziecięcy.

Innowacje techniczne Chryslera: Nadwozie typu „Cab-forward”.

Zaprezentowany zostaje Plymouth/Dodge Neon należący do segmentu małych samochodów.

1993

Robert Eaton zastępuje Iacocca na stanowiskach przewodniczącego Rady Nadzorczej oraz prezesa.

Na rynek zostają wprowadzone Grand Cherokee oraz nowy Chrysler LH – sedan średniej wielkości.

Chrysler sprzedaje swoje pozostałe udziały w Mitsubishi Motors Corporation.

1994

Thomas Denomme oraz Robert Lutz zostają v-ce przewodniczącymi Rady Nadzorczej Chrysler Corporation.

1995

Na rynek wprowadzone zostają Chrysler Cirrus oraz Dodge Stratus.

Chrysler odnawia firmowy znak handlowy – „niebieską wstążkę” z 1924 roku.

1996

Udział Chryslera w rynku wynosi 16,2 procent, najwięcej od 1957 roku.

Przeprojektowany zostaje minivan – flagowy produkt Chryslera.

Nowy Dodge Viper coupe, prowadzony przez Roberta Lutza, jedzie jako samochód bezpieczeństwa przed startem wyścigu Indianapolis 500.

Do produkcji wchodzi Plymouth Prowler, czyli tzw. „fabryczny hot rod”. Na rynku debiutuje kabriolet Chrysler Sebring.

W Auburn Hills w stanie Michigan zostaje otwarty kompleks będący nową światową siedzibą Chryslera.

1998

Robert Lutz odchodzi z Chrysler Corporation.

Prezesem Chrysler Corporation zostaje Thomas T. Stallkamp.

Na rynek zostaje wprowadzony Durango, pierwszy od czasu Ramchargera SUV Dodge’a, a także sedan Chryslera 300M, który jest kontynuacją tradycji słynnych serii „letter series” produkowanych od 1955 do 1965 roku.

W Jeepie® Grand Cherokee z 1999 roku zostaje zaprezentowany układ przeniesienia napędu na 4 koła Quadra-Drive.

Chrysler Corporation i Daimler-Benz AG podpisują „fuzję równych”. Firma funkcjonująca wcześniej pod nazwą Chrysler Corporation działa obecnie jako „Chrysler Group” – jednostka biznesowa DaimlerChrysler AG.

1999

Prezesem Chrysler Group zostaje James P. Holden.

W kompleksie stanowiącym siedzibę Chryslera w Auburn Hills w stanie Michigan zostaje otwarte Muzeum im. Waltera P. Chryslera – to pierwsze muzeum w Stanach Zjednoczonych stworzone przez producenta samochodów i poświęcone jego działalności.

Dodge ogłasza swój powrót do wyścigów NASCAR.